Mai Médialiftünkben felfelé tart Nyári Dia, mivel a Barátok közt nyerte a napot a teljes lakosságot vizsgálva, 1 millió 37 ezren figyelték az aktuális epizódot. Az RTL Klubnak jó estéje volt, a Híradó-ra 951 ezren voltak kíváncsiak, a Fókusz miatt pedig 864 ezren ültek a képernyő elé. A TV2 esti hírműsorát, a Tények-et 814 ezren nézték, ezzel pedig megelőzte a Szulejmán-t nézőszámban, a török szériának 800 ezer nézője volt.
Lefelé megy Penélope Cruz, a Terítéken a nő az RTL II-n nem igazán érdekelte a nézőket. A romantikus vígjáték csupán 0,1 százalékot ért el a teljes lakosság körében.
Szintén piros nyilat kap Buch Tibor, a TV2 realityje 8,6 százalékon teljesített a teljes lakosságot vizsgálva. Az esti grafikon látszik, hogy a Jóban Rosszban után elkapcsolnak a nézők, nem igazán kíváncsiak a Magánnyomozók-ra, 14, 8 százalékról esik vissza a nézettség.
A nyomozós sorozat után szivárognak csak vissza, az Indiana Jones és a kristálykoponya királysága 10,7 százalékot ért el, de ez meglehetősen kevésnek bizonyul a konkurencia kínálatával szemben:
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesként 13,7 százalékkal, a teljes lakosság körében a második legnépszerűbb a TV2 lett 13 százalékkal. A toplistát a Super TV2 és az M3 zárja azonos eredménnyel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.