Mai Médialiftünkben felfelé tart Gillian Anderson, miután az X-akták még mindig jól megy, a sorozat idején a Cool volt a második legnépszerűbb csatorna, az aktuális epizód, vagyis az utolsó előtti rész 9,3 százalékos közönségarányt hozott a 18–59-es célcsoportban.
Késő estére a Film+ erősödött meg, ott Az utca királyai hozta a legmagasabb közönségarányt,
az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 9,5 százaléka figyelte – a film egyik szereplője, Keanu Reeves ezért utazik felfelé Andersonnal.
A Duna TV ekkortájt érte el a mélypontját, a MüpArt Classic sorozat Álom és megvalósulás című adása csupán 0,2 százalékos közönségarányt hozott. A műsort Hamar Zsolt karmester állította össze – de úgy tűnik, igen kevés embert érdekel a magaskultúra.
Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este:
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, a napi átlagos közönségarányt tekintve 4,4 százalékpontot vert rá a TV2-re. A harmadik pozíciót a Cool szerezte meg,
a Duna TV 2,9 százaléka csak a hetedik helyre volt elég,
azt is a Super TV2-vel holtversenyben birtokolta. A tízes toplistát az AXN zárta, hajszállal maradva le az M1-től.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.