Mai Médialiftünkben felfelé tart David Duchovny, mivel az X-akták szép számokat hozott a Coolnak. A sorozat aktuális epizódjára 178 ezren voltak kíváncsiak a vizsgált célcsoportban - ezzel a nap kilencedik legnézettebb műsora lett. A csatorna kínálatából A mentalista, a Dr. Csont és a Gyilkos elmék is felkerült a toplistára a 18-59 év közti nézők körében.
Szintén felfelé megy Barabás Évi, a Fókusz a második legnézettebb műsor volt február 9-én 463 ezer nézővel, közönségarányban pedig nyerte az estét - 24 százalékot ért el. A Barátok közt 22 százalékot, az Éjjel-nappal Budapest 20,8 százalékot produkált. A TV2-n este a Tények volt a legnépszerűbb, a hírműsor 17,7 százalékot ért el, ami 300 ezer nézőt jelentett.
Lefelé megy ezúttal Lorán Lenke, az 1959-ben bemutatott Szerelem csütörtök 1,4 százalékot hozott az M3-nak. Bár ez a film nem vonzotta a hatvan év alattiakat, a csatornán továbbra is népszerű a Kisváros, a vizsgált célcsoportban 6,4 százalékot ért el - 143 ezer ilyen korú néző figyelte az eseményeket.
Mutatjuk grafikon is, hogy alakult a délelőtt. Reggel erős a TV2, a Mokkának nincs ellenfele, csak 10 óra után kezd el éledezni a többi csatorna.
Délután már kuszább az ábra, a 18-59-es célcsoportban a Viasat3 és a Cool is népszerű.
Este átveszi az irányítást az RTL Klub, egyértelmű a csatorna fölénye a vizsgált célcsoportban. A Híradó, a Fókusz, az Éjjel-nappal Budapest és a később kezdődő műsorok is népszerűbbek, mint a konkurencia kínálata, a XXI. század végéig kitartanak a nézők.
A Cool jól teljesített este, hosszabb időre megelőzte a TV2-t is.
A legnépszerűbb csatorna a 18-59-es korosztály körében az RTL Klub volt 13,1 százalékkal, a második helyen pedig a TV2 végzett 7,9 százalékkal. A Comedy Central és a Duna TV egyforma számokat produkált, a legnépszerűbb csatornák listáját az M2 és az M3 zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.