Mai Médialiftünkben felfelé tart a Kékfény műsorvezetője, Olajos Gergő, miután a bűnügyi magazin a Duna TV legnézettebb műsora volt a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban. Ebből a korosztályból 91 ezren figyelték az aktuális adást, ami elég volt arra, hogy a nézettségi versenyben megszerezze a tizedik helyet.
A téli szünet után szépen tért vissza a Dr. Csont is, a tizedik évad folytatására 329 ezer ötven év alatti néző volt kíváncsi, ezzel a krimisorozat a második legnézettebb műsor volt a Barátok közt után. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:
Az ábrán az RTL II nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy az este egyik legrosszabb eredményét az itt adott A nagy svindli hozta, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,2 százaléka figyelte – egyik főszereplője, Tim DeKay ezért kapott tőlünk piros nyilat.
A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, a napi átlagos közönségarányt tekintve 5,2 százalékkal előzte meg a legfőbb riválist, a TV2-t. A harmadik helyet a Film+ szerezte meg,
a Duna TV 3,6 százaléka csak a hatodik helyre volt elég,
így is csak egy hajszállal előzte meg a Viasat3-at. A tízes toplistát a Story4 zárja 2 százalékkal.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.