Mai Médialiftünkben felfelé tart Baló György, hiszen az RTL Klub még késő este, a Magyarul Balóval idején is toronymagasan vezetett: az éppen tévézők 17,8 százaléka volt kíváncsi rá, hogy a szakértők mit mondanak az unió és Törökország tervezett megállapodásáról, amely komoly hatással lehet a menekülthullámra.
A Magyarul Balóval előtt a Híradó késő esti kiadása 21,8 százalékos közönségaránnyal zárt, közben a TV2 sztármagazinja,
a héten indult Red Carpet csak 5,3 százalékot hozott
– a műsort vezető Köböl Anita ezért kapott piros nyilat. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb csatornáknál miként alakult az este:
Az ábrán az RTL II nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban tudjuk, hogy az este egyik legrosszabb eredményét egy ott adott vígjáték, a Család újratöltve produkálta, az éppen tévézőknek csupán 0,4 százaléka követte Justin Timberlake különös utazását.
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, a napi átlagos közönségarányt tekintve 2,8 százalékponttal előzte meg a TV2-t. A Duna TV 6 százalékkal szerezte meg a harmadik pozíciót, miközben
a hatodik helyen hármas holtverseny alakult ki,
az M4 Sport, az ATV és az M1 egyaránt 3,1 százalékkal zárta a napot. A Super TV2 egy hajszállal előzte meg a Viasat3-at, ez a két csatorna áll a tízes toplista végén.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.