Mint egy falat kenyér, úgy kellenek az új műsorok

Barabás Éva
Barabás Éva interjút 2016.02.25.
Vágólapra másolva!
A 11. héten az RTL Klub Híradó-ja volt a legnépszerűbb tévéműsor, március 15-én 1 millió 320 ezren figyelték a híreket este. A csatornának jó hete volt, az első hat helyet bezsebelte a teljes lakosságot vizsgálva, a TV2 a hetedik helyen szerepel először a Tények-kel. A Duna TV a Maradj talpon!-nal és a Magyaroszág, szeretlek!-kel került fel a legnézettebb műsorok listájára.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben lefelé utazik Tóth Gabi, mert bár a megújult Hal a tortán-ban eredményesen szerepelt testvérével, a főzőműsor nem ment jól a héten. Mindhárom adásban párban főztek a vendéglátók, a TV2 műsorában rajtuk kívül a Sipos testvérek, Tilla és Liptai Claudia tűnt fel. A Küldetés az ismert arcokkal sem ment jól, meg sem közelítette az Éjjel-nappal Budapest számait.

Felfelé megy viszont Erős Antónia, az RTL Klub Híradó-ja volt a hét legnépszerűbb műsora, ezen kívül csak a Barátok közt és a Sorozat Kvíz ért el egymillió feletti nézőszámot.

Lefelé megy Shrek, mivel a Shrek 4-D: Lord Farquaad szelleme rövidfim szombat este 10,4 százalékot ért el a teljes lakosság körében, a grafikon is jól látszik, hogy ezzel az eredménnyel mennyire lemaradt a TV2. Eközben az RTL Klubon a Fókusz Plusz 22,4 százalékot ért el, nézőszám alapján pedig a hét ötödik legnézettebb műsora lett.

Forrás: Sebes1miklo108

Mutatjuk egy táblázatban a 11. hét húsz legnézettebb műsorát is, minden produkció a legnézettebb adásával szerepel. Húszból tizenöt helyet az RTL Klub vitt el, a TV2 háromszor, a Duna TV2 kétszer szerepel a listán.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte 13,3 százalékkal, második helyen a TV2 végzett 10,2 százalékkal a teljes lakosságot vizsgálva. A dobogóra felfért a Duna TV 5,9 százalékkal, a legnépszerűbb csatornák listáját pedig az M4 Sport és a Viasat3 zárja.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!