A mai Médialiftben felfelé tart a Barátok közt egyik szereplője, Gubík Ági, miután a napi sorozat a ma vizsgált, 18–49-es korosztály kedvence volt, emellett a teljes lakosságban és a 18–59-es célcsoportban is meg tudta szerezni az első helyet.
Natalie Portmant nem a külseje alapján pontoztuk, így piros nyilat kapott, az A másik nő című filmje – az előtte adott Világunk történelme című sorozattal együtt – az este legrosszabb közönségarányát hozta a Duna TV-nek, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,1 százaléka választotta ezeket a műsorokat. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb csatornáknál miként alakult az este:
Látható az is, hogy a TV2-n elég rosszul indult a megújult Hal a tortán, az ötven év alattiaknál 5,7 százalékos közönségarányt ért el, amivel a csatorna a Cool alatt maradt – ez természetesen még változhat, hiszen a műsor még csak egy adáson van túl.
A grafikonon nem szerepel az M4 Sport, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy az ott adott Bayern München–Juventus mérkőzés jelentősen meghúzta a csatorna közönségarányát, 10,9 százalékot hozott az 5,4-es csatornaátlaghoz képest – a Bayern utolsó, negyedik góljának szerzője, Kingsley Coman ezért tart felfelé a Médialiftben.
Az M4 Sport 5,4-es napi átlagos közönségaránya a negyedik helyre volt jó,
az RTL Klub és a TV2 mellett a Cool előzte csak meg a sportcsatornát. A Duna TV 2,1 százalékkal csak a kilencedik lett, többek között a Super TV2 és a Viasat3 is előtte végzett – előbbi a Comedy Centrallal teljesített egy szinten.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.