A TV2 jelentősen átalakította az estéit azzal, hogy az alig nézett Magánnyomozók helyére betolta a megújult Hal a tortán-t. A műsor még csak a héten indult, elképzelhető, hogy idő kell még a felfutására, egyelőre azonban nem teljesít a legjobban: a nézettségi versenyben ugyan a nyolcadik lett, a közönségarányt tekintve azonban a felét sem hozta az RTL Klub ugyanabban az időben futó műsorainak.
A Kovács Lázár által vezetett műsort az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 8,5 százaléka nézte, az Éjjel-nappal Budapest ezzel szemben 17,3, a Barátok közt pedig 19,5 százalékot hozott.
A TV2 késő estére ébredt fel,
az NCIS: Los Angeles végével és a Felejthetetlen-nel átvette a vezetést, ebben az időszakban már a legnépszerűbb csatorna volt – utóbbi sorozat főszereplője, Popp Montgomery ezért tart felfelé a Médialiftben.
A Duna TV-t már az Alpesi őrjárat után elhagyta több hatvan év alatti néző, a Terence Hill-lel készült sorozat még 7,3 százalékos közönségaránnyal zárt, a Maradj talpon! már csak 4,9 százalékkal. Bagit és Nacsát ennél is kisebb arányban nézték, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csak 3,4 százaléka választotta. Mutatjuk grafikonon is, hogy miként alakult az este:
A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, 12,5 százalékos napi átlagos közönségarányt ért el. A dobogó másik két fokát a TV2 és a Cool foglalta el, a Duna TV 3,6 százalékos eredménye a hatodik helyre volt elég. A Viasat3 egy hajszállal maradt el a nemzeti főadótól, az AXN pedig az RTL II-vel játszott döntetlent.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.