A Media Hungary médiakonferencián Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke, Hivatal Péter, az MRSZ Ügyvezetőségének tagja és Sere Péter, a PwC Magyarország igazgatója ismertette A magyar reklámipar gazdasági hatásának elemzése című tanulmányt, amely egy 2013-as kutatás friss verziója.
A három évvel ezelőtti tanulmány azt állapította meg, hogy minden, reklámra költött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, 2015-re pedig nőtt az arány, minden 1 forint után 6 forint jutott a nemzetgazdaságnak.
Hivatal Péter szerint az alacsony reklámköltés miatt még így sem használjuk ki a hirdetésben rejlő teljes gazdasági potenciált, Urbán Zsolt pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az elmúlt években bevezetett szabályozások – a reklámadó, a bónusztörvény, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal megalakulása – óriási kihívások elé állították a reklámpiaci szereplőket.
"Mindez megmutatkozik a hazai reklámpiac régiós, a tanulmányban vizsgált 28 ország viszonylatában, ahol
Magyarország sereghajtónak számít mind reklámköltés, mind a reklám átlagárának alakulásában.
Így bár Magyarországon növekedésről tudunk beszámolni, de látni kell, hogy a túlszabályozás miatt a növekmény 60 százalékát a globális szereplők teszik ki” – mondta.
Az elmúlt évek növekedése ellenére
a reklámpiac még messze van a válság előtti szinttől,
a tavalyi évben a bruttó hazai termék arányában a válság előtti szint kétharmadát sikerült elérni. Az MRSZ becslése szerint a magyar reklámpiac mérete 194 milliárd forint volt 2015-ben, áttételesen 1200 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára – ez a 2015-ös bruttó hazai termék közel 3,6 százaléka.