Kilencedik alkalommal készítette el a hazai médiapiac legbefolyásosabb szereplőinek listáját a Marketing&Média kommunikációs szaklap. A Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban összeállítás azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2016-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott.
Megőrizte vezető helyét a legbefolyásosabb médiapiaci szereplők toplistáján Vidus Gabriella,
az RTL Magyarország vezetője, aki tavaly még kereskedelmi igazgatói pozícióban, igaz, a vezérigazgatói poszt fő várományosaként lett első.
Egyből az előkelő második helyre került a toplista egyik új szereplője, Andy Vajna, a TV2 Média Csoport új tulajdonosa. Habony Árpád, a Modern Media Group vezetője egy helyezést javítva idén dobogós lett, a zsűri értékelése alapján ő a harmadik legbefolyásosabb ember ma a hazai médiaiparban.
2016-ban Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója negyedik lett a listán, ötödik helyen pedig Bayer József a Ringier Axel Springer vezérigazgatója végzett.
Érdekesség, hogy idén először létszámban kiegyenlített a két nagy kereskedelmi csatorna képviselete a top10-ben: amíg korábban RTL-es fölény volt tapasztalható, 2016-ban először 2-2 személy képviseli a tévéket. Kolosi Péter, az RTL programigazgatója idén hatodik lett,
Dirk Gerkens pedig a TV2 képviseletében tért vissza a lista kilencedik helyére.
Új szereplő a mezőnyben Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki a hetedik helyre került, Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a tavalyi eredményéhez hasonlóan most is nyolcadik lett. Tizedik helyen idén a MEC Hungary ügyvezetője, Gulyás János végzett.