Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója bejelentette, hogy az Advenio Zrt. 100 százalékos tulajdonát megvásárolta a Sláger Rádió Zrt. A tranzakciót ma reggel bejelentették a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH), az árról nem kívántak nyilatkozni.
Nem terveznek változtatást, mivel a Class FM erős csapat, „profik és szakemberek” alkotják, egy részük a Sláger Rádiónál dolgozott, mások a Danubiusnál. Rövid időn belül lesz egy megbeszélésük az új tulajdonosoknak a magyar médiahatósággal, ahol a közeljövőről konzultálnak.
"A piaci helyzetnek megfelelő árat fizettünk, és tisztában vagyunk azzal, hogy az országos frekvencia lejár novemberben" – hangzott el.
Michael McNutt a politikáról is beszélt. „Már önmagában jelzésértékű, hogy megkérdezik tőlem, hogy kellett-e a Fidesszel tárgyalni erről. Jó esetben a média független. A Sláger Rádió nem volt soha politikus. Nem volt megbeszélésem az ország miniszterelnökével, és nem tudom, miért lett volna erre szükség, ahogy ellenzéki részről sem tárgyaltunk senkivel. Ismerjük a szabályokat, és majd a médiahatóság lesz az, aki a politikusokat erről tájékoztatja. Mi jó zenét akarunk adni az embereknek" – mondta.
„Korai lenne bármit mondani az NMHH-val kapcsolatban, ismerjük a jogszabályokat, médiatörvényt, aszerint járunk el a jövőben. Nem félünk a konkurenciától, sőt, szeretjük, ha van verseny" – hangzott el tulajdonosi részről.
Az Origo rákérdezett a Morning Show sorsára: „Balázsék szerződése folyamatos, élő, bízunk benne, hogy nálunk maradnak a jövőben is" – válaszolta a vezérigazgató.
A zenei és programstruktúrát tekintve Turi elmondta, hogy 2,8 milliós hallgatottság mellett, erős brand tudatában nem kell igazodniuk más rádiókhoz, így a Petőfi struktúrájának változtatásaira sem kívánnak reagálni.
Turi szerint a Sláger Rádió Zrt. 12 éven át működtette itthon a legsikeresebb rádiót, ő is ott dolgozott akkor: 2,2 milliós hallgatottsággal igen népszerű volt. Turi úgy látja, hogy a most 2,8 milliós hallgatottságú Class FM jó tulajdonoshoz került.
„Fő versenytársunk a Petőfi rádió, 800 ezres hallgatottsággal bír, versenytársaink közt vannak a Music FM, a Juventus, azaz Sláger FM. Mi viszont ilyen erős tulajdonosi háttérrel tovább tudunk fejlődni, és tovább építjük ezt a márkát" – tette hozzá a május 23-i sajtóeseményen.
A médiatörvény nem teszi lehetővé, hogy egy kereskedelmi cégnek kettő vagy több országos rádióadója legyen: az új tulajdonos és a vezérigazgató szerint egyszer öt évre meg lehet hosszabbítani pályáztatás nélkül a frekvenciát, és bíznak abban, hogy ez megtörténik ősszel. Mint az köztudott, a jog idén novemberben jár le.
A 12 éve Magyarországon élő Michael McNutt szerint a Marquard jelenléte is fontos, ahogy a lojalitás is, és nem tervezik eladni a rádiót. „A termék a Class FM, csak az számít. A tulajdonosok nem kívánnak beleszólni a szakmai munkába" – jelezte. A Lánchíd Rádió és a Music FM sorsa nem került szóba szerinte a tárgyalások során, mivel ezek más célcsoporttal, hallgatottsággal bírnak. „Mi a magunk dolgával foglalkoztunk" – tette hozzá.
Az eladó környezetéből az Origo úgy értesült, hogy az eddigi tulajdonos „nagyon elégedett" az üzlettel, mert a vevőktől „visszautasíthatatlan ajánlatot" kapott, ami mögött az áll, hogy a vevő stratégiai befektetésként tekint a rádióra, amelynek megvásárlásával vissza kíván térni a magyar piacra.
A Class FM adása 2009. november 19-én kezdődött, miután tulajdonosai győztesen kerültek ki abból a pályázatból, amelyet az ORTT írt ki a korábban a Danubius Rádió által használt frekvenciacsomagra.