Új, országos kereskedelmi rádiós frekvenciaterv kidolgozására kérte fel a Médiatanács a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatalát, miután idén novemberben az országos kereskedelmi rádió, a Class FM határozott időre szóló jogosultsága hét év múltán lejár.
A médiatörvény szerint a jogosultság legfeljebb hét évre érvényes, és egyszeri alkalommal öt évre megújítható. A Médiatanács feladata és joga dönteni a rádiófrekvenciák hasznosításáról. Mindez annak érdekében történik, hogy a változó piaci környezetet, a műsorszórási gyakorlatot és a technológiai fejlődést is figyelembe lehessen venni a frekvenciagazdálkodásban.
A frekvenciahasznosítás kivételes esete az, ha az addigi szolgáltató újabb időszakra megkapja a használat jogát.
A Class FM szolgáltatója a törvényi előírás szerint időben kérte az új szerződés megkötését a lejáró jogosultságra. A Médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le, vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot. A törvény alapján a kérelmet a Médiatanács a jogszabályok biztosította hatáskörében mérlegelése szerint bírálja el, és
jelen esetben a kérelemnek nem adott helyt.
A Médiatanács a döntéssel egy időben gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról: év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására. A frekvenciaterv és a pályázati felhívás tervezetének kidolgozása néhány héten belül várható.
Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója májusban jelentette be, hogy az addig Simicska Lajos tulajdonában lévő Advenio Zrt. 100 százalékos tulajdonát megvásárolta a Sláger Rádió Zrt. Akkor azt mondták, nem terveznek változtatást, mivel a Class FM erős csapat, "profik és szakemberek" alkotják, egy részük a Sláger Rádiónál dolgozott, mások a Danubiusnál – erről itt olvashat hosszabban.
Az eladás okának sokan azt tartották, hogy Simicska Lajos úgy gondolta, ha nem adja el a céget, a rádió frekvenciáját nem hosszabbítja meg az NMHH automatikusan. A pályázatot végül így is kiírták.
A Class FM adása 2009. november 19-én kezdődött, miután tulajdonosai győztesen kerültek ki abból a pályázatból, amelyet az ORTT írt ki a korábban a Danubius Rádió által használt frekvenciacsomagra.