Egy magyar meccset átlagosan 80 percig, míg egy nem magyar vonatkozású mérkőzést átlagosan 55 percig kísértek figyelemmel – áll a nézettségméréssel foglalkozó Nielsen közleményében. 6 millió 250 ezer honfitársunk látott a nyáron legalább egy percnyi futballt az Eb alatt, pedig abban az egy hónapban alig lehetett kikerülni a meccseket.
Az Európa-bajnokság alatt a nézők a tévézésre szánt idő 16%-át fordították sportműsorokra: több mint ötször annyit, mint a 2015. év ugyanezen időszakában (amikor nem volt kiemelt futballtorna). A sportműsorokra szánt tévénézési idő közel háromnegyedét – 73%-át - a focimeccsek tették ki, és további 16,4%-át sportmagazinok, összefoglalók alkották.
Az EB 84 élő és ismételt mérkőzéseinek műsorkörnyezetében összesen 5 594 – közel 34 órányi – reklámot sugároztak. Legtöbbet a szeszes italok hirdetéseivel találkozhatott a néző, 726 volt ilyen, ezekből 666 sörreklám.
A nyári olimpiai játékok alatt a magyar nézők tévénézési idejük 17,6%-át töltötték sportműsor nézésével a tavalyi 4,9%-hoz képest. A legnézettebb percet az Ausztrália-Magyarország női pólómeccs ötméteresei alatt mérték, második Hosszú Katinka lett a 400 méter vegyes alatt (persze csak nézett percben), de a férfiváltó úszása alatt is sokan követték az M4 Sportot.
Az olimpia közvetítéseiből 5,2 millióan láttak legalább 1 percet: a legtöbben az úszást nézték, utána a vívás jön, majd a kajak-kenu. Sok fontos esemény nekünk sajnos éjjel volt: minden éjszaka 2 és 4 óra között mintegy 790 ezer fő látott legalább 20 percnyi közvetítést.