Egy év, ötven csatorna, hétmillió tévéreklám
![tévé, tévézés, néző, tv, televízió](https://cdn.origo.hu/2023/12/BmKkuzSMKSzkCSfPs49VgnD37Rh8pIncOAorc6cLj2M/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzA3YTFmNjgxZThiNTRkMGI5ZmFlZGQwYzgzNWU4NTJk.webp)
2015-ben a magyarok naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltöttek a képernyő előtt, ez három perccel kevesebb, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézésre fordított ideje nem változott, a 18–49-es célcsoporté 7 perccel csökkent, az 50 év felettieké viszont nőtt a 2014-ben mérthez képest.
Az időeltolásos tévénézés még mindig nem divatos Magyarországon,
a teljes lakosságnál csupán az idő 1 százalékát tette ki.
Tavaly a 4 év felettieket figyelembe véve naponta átlagosan 6,9 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 6,5 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 26 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 9 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 89 reklámot látott.
A hirdetések megjelenesszáma folyamatosan nő, az alábbi oszlopdiagram szerint öt év alatt megduplázódott:
Az RTL Klub és a TV2 együttes közönségaránya a teljes lakosságban 25,9 százalék volt 2015-ben, ez 2 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző évben. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 19,8 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 16,1 százalék volt – ez előbbinél 1,6 százalékpontos növekedést, utóbbinál 0,2 százalékpontos csökkenést jelent 2014-hez viszonyítva.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.