Az első évad sikere után valószínűnek tűnt, hogy lesz második etap is az Aranyélet-ből, a producerek szerint azonban egy ilyen döntés sosem lehet egyértelmű. „Amikor az első évad bemutatója után érkeztek a pozitív visszajelzések, már akkor szerettük volna, hogy elinduljon a második szezon is. Természetesen ennek elkészítése nem ment egyik napról a másikra, és mi is
csak a forgatókönyvek elolvasása után mondhattuk biztosan, hogy lesz folytatás”
– mondta az HBO producere, Závorszky Anna, aki szerint az összes színész és stábtag szívesen vállalta a további közreműködést.
„Már tavaly áprilisban, májusban elkezdtük a második évad fejlesztését, de akkor még javában zajlott az első szezon forgatása – ahhoz, hogy idén nyáron belevághassunk a másodikba, nagyon feszített munkatempóban kellett dolgoznunk. Ilyen gyorsan még soha nem fejlesztettünk sorozatot” – mondta Krigler Gábor kreatív producer.
Tasnádi István eközben a Memo című saját filmjét készítette, ezért le kellett mondania a vezető írói posztról.
„Tudta, hogy legalább egy vagy másfél hónapra ki fog esni a munkálatokból, kellett viszont helyette egy olyan kvalitású ember, aki vezető írói képességekkel rendelkezik, így esett a választásunk Lengyel Balázsra. Istvánt viszont szerettük volna megtartani, így ő hátrébb lépett egyet, Bárány Márton viszont kiesett az írói trióból” – mesélte Krigler.
„Szerettem az első évadot, de amikor felkértek a másodikra, azt még nem is lehetett látni, csak a forgatókönyveket kaptam meg. A szakmában azonban már lehetett hallani róla, így nekem nagyon izgalmasnak tűnt, hogy ebbe be lehet szállni. Érdekes volt, hogy mi már elkezdtünk dolgozni a második évadon, az első pedig csak utána jött ki, és vált sikeressé” – reagált Lengyel Balázs.
Az írói csoport harmadik tagja Zomborácz Virág, a vele közös munkáról, a nemek közötti munkamegosztásról Lengyel így mesélt: „Van egyfajta inverz szexizmus a munkamódszerünkben, az írószobában és az HBO-nál dolgozó kreatívok közül ugyanis minden férfi feminista érzelmű. Virágnak ugyanúgy kell tudnia írni, mint a többieknek, és ez mégiscsak egy gengszterdráma, vagyis erőszakos, férfias jelenetek is bőven jutnak rá. Neki
általában nem is kell megkérdeznie, hogy egy adott helyzetben egy férfi hogy reagálna,
mi viszont gyakran kérdezzük őt, ha a női szemszöget kell megjelenítenünk.”
Amikor felvetettem, hogy a HÖK-ös vonallal kicsit eltúlozták szerintem a gengsztertémát, Tasnádi István védte meg a sorozatot: „Konkrétan ilyen méretű stiklik talán nincsenek, meg nem is akartunk tippeket adni, de azért nagyon meredek dolgok történnek a hallgatói önkormányzatoknál, a pénz visszatartása, megforgatása tényleg működik. Picit Márk fejével gondolkodtunk itt, valóban gengszteresebb, bizonyos szempontból abszurdabb is lett a helyzet, de itt is igyekeztünk a magyar valóságra támaszkodni.”
„Szerettük volna felhívni a figyelmet arra is, hogy a politikai korrupció a diákönkormányzatokban kezdődik, a politikai elit munkássága is általában visszavezethető az egyetemi évekre. Ezzel együtt
nem akartunk rendszerkritikát adni, nem is a feladatunk politizálni,
egy mai Magyarországon játszódó sorozatnál azonban íróként nem tehettük meg, hogy nem reflektálunk arra, ami körülöttünk zajlik” – mondta Lengyel.
„Pont ezt tudja árnyalni a húsz évvel ezelőtti szál, megmutatja, hogy hol volt a gyökérzete a mai Magyarországnak, miféle paktumok és elcsúszások kellettek ahhoz, hogy a rendszerváltás ne sikerüljön abban a formában, ahogyan kellett volna. De tényleg nem politizálunk, inkább egy közéleti szatírát kívántunk adni” – vetette közbe Tasnádi.
Ő egyébként nagyban támaszkodott a saját emlékeire a nyolcvanas, kilencvenes évekről, ezek közül azonban nem mindegyik került be a sorozatba: „A legnagyobb vitáink a zenés bejátszásokon voltak, sajnos komoly vereségeket szenvedtem, nem is árulom el, hogy én hová vittem volna a fiatalokat az R-Go-koncert helyett. Nagyon hevesen védtem egyébként az álláspontomat, pont azért, mert
személyes történet volt, a saját fiatalkorom, számomra egy nagyon intenzív, megélt időszak
– ami azonban már eléggé leülepedett ahhoz, hogy tudjam, mi volt igazán fontos belőle. Ezzel együtt örülök, hogy bekerült a történetbe ez a múltbéli szál, egyrészt jól elkülöníti az első évadtól, másrészt lehet tükröztetni a jelenben zajló eseményeket.”
Lengyel Balázsnak egy barátja került be a sorozatba közvetett módon: „Ötleteléskor mindig bedobtunk olyan sztorikat, amelyek velünk vagy valamelyik ismerősünkkel estek meg, rögtön az első epizódba került ilyen történet. Én akkor este, amikor ez szóba került, egy kis gombóccal a torkomban hívtam fel egy nagyon kedves barátomat, hogy mit szólna, ha ifjúkora drámáját viszontlátná az Aranyélet 2-ben. Szerencsénkre nem volt ezzel semmi gondja, bár
ma már valószínűleg azt mondaná, hogy mégsem így történt az egész,
vagy nem jól csináltuk meg. Reméljük, hogy azért a nézők többsége elégedett lesz.”
És hogy mennyit vitatkoztak a rendezőkkel? „Van egy olyan pontja a fejlesztésnek, amikor a rendezők és az operatőr bejönnek az írószobába, összeolvassuk a könyveket, átbeszéljük az egészet. Lehet, hogy csak megcserélnek egy mondatban két szót, de komoly dramaturgiai fordulatokat is javasolhatnak, olyankor szoktak viták lenni. Az már késő bánat lenne, ha csak a leforgatott anyagon szembesülnénk azzal, hogy valamit másképp értelmeztek, mint mi” – mesélte Zomborácz.
A sorozat egyik rendezője, Mátyássy Áron szerint: „Olyan értelemben könnyebb volt a második évadon dolgozni, hogy a stáb magja megmaradt, kevesebb szóból is értettük már egymást, ellenben sokkal nehezebb alapanyagot kaptunk.
Nemcsak technikai értelemben volt nehezebb elkészíteni ezt a szezont, de meg volt terhelve elvárásokkal is,
hiszen az első évad akkorát durrant tavaly, hogy én olyat még soha nem éltem meg.”
A másik rendező, Dyga Zsombor elmondta, hogy már az elején leosztották egymás között, hogy ki melyik részt rendezze, de egyébként folyton egymás keze alá dolgoznak, és a visszatérő helyszínek, valamint a színészek időbeosztása miatt is előfordult, hogy egy-két jelenetet belerendeztek egymás epizódjaiba.
A forgatási renden néha kényszerből kellett változtatniuk, előfordult, hogy eleredt az eső, amikor épp egy kerti partit vettek volna fel, a legnagyobb változást azonban a vasárnapi boltzár eltörlése hozta. A stáb fél évre előre minden vasárnapra lekötötte ugyanis a közértet, ahol a történet szerint Attila dolgozik biztonsági őrként, a forgatás megkezdése előtt nem sokkal azonban feloldották a vasárnapi boltzárat, így a boltbeli felvételeket kénytelenek voltak éjszakára időzíteni.
A beszélgetést az operatőr, Marosi Gábor zárta, ő a retró képsorokról mesélt:
Mindenképpen szerettük volna elválasztani képileg is a kilencvenes években játszódó jeleneteket,
hogy egyből látni lehessen, hogy egy másik világban vagyunk – még akkor is, ha, mondjuk, egy kéz közelijéből indul az adott jelenet. Áronnak és Zsombornak volt egy olyan koncepciója, hogy az időszakot jellemző eufóriát kellene valahogy megjeleníteni, ezért nagylátószögű objektívekkel és kézikamerákkal próbáltuk valahogy levegősebbé tenni a képeket, miközben szemcsésségben és vonalélességben a korabeli filmekre kacsintottunk vissza.”
Az Aranyélet új évadja minden vasárnap látható az HBO-n és az HBO GO-n, ahol az első epizód regisztráció nélkül elérhető.