Mai Médialiftünkbe a közmédia különböző csatornáiról válogattuk az utasokat. Egyedül Lionel Messi megy felfelé, miután a Bajnokok Ligájában mindkét gólt ő lőtte az Arsenalnak, eldöntve ezzel a meccset. Az M4 Sporton adott közvetítés jól ment a ma vizsgált, 18–59-es korosztályban,
216 ezer nézővel a nap nyolcadik legnézettebb műsora lett.
Az Önök kérték-et ezzel szemben igen kevesen nézték, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,9 százaléka volt kíváncsi a műsorra – ez amellett, hogy önmagában sem a legjobb eredmény, nagy esést is jelentett a Duna TV-nek, az előtte futó Maradj talpon! még 4,7 százalékos közönségarányt hozott. Mutatjuk grafikonon is:
Az ábrán az M3 nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy Bodrogi Gyula egykori szórakoztató műsora, a Gyuszi ül a fülben sem érdekelte annyira a 18–59-es korosztályt, 1,3 százalékos közönségaránnyal zárt – a Nemzet Színésze ezért tart lefelé az Önök kérték műsorvezetőjével, Bényi Ildikóval.
A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, 3,2 százalékponttal előzve meg a TV2-t.
A harmadik helyet a Film+ szerezte meg, de csak hajszállal maradt el mögötte a Cool. A Duna TV 2,8 százalékos napi átlagos közönségaránya a nyolcadik helyre volt elég, de azon is a Comedy Centrallal kellett osztoznia – miközben az M4 hetedikként zárta a napot.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.