A Médiatanács átfogó, a tartalomra is kiterjedő vizsgálatot végzett az országos elérésű televízió-csatornákon futó interaktív jósműsorokról. A vizsgálat a TV2 Ezo Tv és Asztro Világ, illetve az RTL Klub Asztro Show című műsorszámaira terjedt ki.
„A médiaigazgatási jogszabályok betartását vizsgáló elemzés szerint a műsorszámok késő esti közzététele nem indokolt, a jósok kommunikációjában nem található a kiskorúak szempontjából ártalmas elem, elenyésző a műsorok nézettsége a kiskorúak körében, így a kategóriaemelés nem nyújtana megoldást arra a problémára, hogy a nyilvánvaló megtévesztés ellenére a műfaj bekerült a meghatározó országos kereskedelmi médiaszolgáltatók műsorkínálatába" – írta közleményében az NMHH.
A vizsgált adások tapasztalata szerint a műsorszám
sértheti a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt.
„Az Asztro Világ és az Asztro Show esetében nemcsak ezoterikus tanácsadás, hanem interaktív nyereményjáték is zajlik, ezért a vizsgálati eredményeket továbbítja a Gazdasági Versenyhivatalnak, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szerencsejáték Felügyeleti Főosztályának tájékoztatásul és további eljárás céljából" – áll a szövegben.