Mint arról az Origo is beszámolt, januárban a H&M több üzletét kifosztották Dél-Afrikában, mivel a cég piacra dobott egy kapucnis pulcsit „a legmenőbb majom a dzsungelben” felirattal, ráadásul a terméket egy fekete kisfiú képével reklámozta.
Nem ez volt az első hasonló mellényúlás a reklámok történetében, a Dove is előállt korábban olyan kisfilmmel, amelyben a fekete bőrű nő levette a pólóját, és fehérré vált. A cég a szépség különböző típusait próbálta bemutatni a képsorral, a nézőknek és kommentelőknek ez azonban nem igazán jött át.
Előfordult, hogy egyes reklámoknál csak az időzítés volt pocsék, a Disney japán tagozata pont Nagaszaki bombázásának az évfordulóján tett ki egy ilyen posztot a Twitterre: „Nagyon boldog nemszületésnapot!” – olvasható a képen, amit ráadásul olyan szöveggel küldtek ki, hogy gratulálnak ezen a jelentéktelen napon.
Hasonlóképp jártak Az Álmosvölgy legendája című sorozat sajtósai is, akik 2014-ben – a történetben szereplő fej nélküli lovasra utalva – pont aznapra hirdették meg a nemzeti fej nélküli napot, amikor az Iszlám Állam lefejezte Steven Sotloff amerikai újságírót. A balfogásról annak idején bővebben is írtunk, a cikket itt találja.
Voltak persze viccesebb esetek is, a Dr. Pepper például egy felelőtlen ígéretre fázott rá nagyon 2008-ban: minden amerikainak egy doboz ingyen üdítőt ajánlott, ha a Guns N' Roses az év végéig kijön a Chinese Democracy-val – azzal a lemezzel, amelyet már 1994-ben bejelentett, de aztán tizennégy évig nem lett belőle semmi. 2008-ban mégis elkészült, Axl Rose be is perelte a Dr. Peppert, amiért nem tudta teljesíteni az ígéretét.
Az EA, Electronic Arts nevű videojáték-fejlesztő cég kis híján törvényt is sértett egyik kampányával, hisz A keresztapa II alapján készített játékát azzal promózta, hogy bokszereket, mármint nem alsógatyákat vagy kutyákat, hanem fémből készült támadóeszközöket küldött szét az újságíróknak Amerika-szerte – míg rá nem jött, hogy a bokszer több államban is illegális.
Lapozzon, a következő oldalon talál még pár meredek sztorit!