Évről évre tapasztaljuk, hogy a tévében sugárzott reklámok száma folyamatosan nő, és idén sem volt ez másképp. A reklámfilmek száma a Nielsen által szpotszinten mért csatornák (hónaptól függően 67-70 db) figyelembevételével már 2018. november 8-án elérte a 2017-ben sugárzott éves mennyiséget, ami 10 062 587 db reklámfilmet jelentett. Mivel az intenzívebb karácsonyi időszak még csak most veszi kezdetét, az idei mennyiség várhatóan meghaladja majd a 12 milliót – közölte a Nielsen.
A 2016-os szpotszám (7 906 387 db) idén szeptember 7-én valósult meg, míg a 2015-es reklámfilm-mennyiséget (6 845 689 db) már a nyári időszakban, augusztus 6-án átléptük. A 2014-es szpotszám
(5 358 230 db) – mely idén már június 22-én realizálódott – novemberre lényegében a duplájára nőtt.
További érdekesség, hogy idén már január 13-án elértük a 2001-ben a vetített reklámok éves mennyiségét, amely 340 475 db volt. Az akkor még elérhetetlennek tűnő 1 milliós darabszámot első ízben 2006-ban léptük át, majd 2014-ben az 5 milliót, 2017-ben pedig már a 10 milliós határt is túlszárnyaltuk.