Mennyiben lesz új a Life TV, és mit tapasztalt májusi kinevezése óta?
Május 15-e óta vagyok a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető MediaVivantis Zrt. vezérigazgatója. Én végzettségemet tekintve közgazdász vagyok, de 23 éve televíziózom. Abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy találkozott a két hivatásom, bár ennyire komplex feladatom még nem volt a médiában. Persze, külsős műsorgyártóként, producerként a szakma minden stációját végigjártam, a marketingtől kezdve mindent csináltam, intéztem a saját műsoraim kereskedelmi ügyeit, tartalomfejlesztésben vettem részt, sőt, új formátumok kitalálásában is, ismerem tehát a tévés szakmát. Amikor felkértek erre a feladatra,
azt kértem, hogy a saját csapatommal dolgozhassak,
mert csak így tudok eredményt garantálni. Kiss Péter programigazgató volt az első, akit megkerestem, és vállalta a kihívást, a közös munkát. Egyfelől kitűnő szakembernek tartom, másfelől sokat köszönhetek neki. Már első nap, mikor leültünk, azt hiszem, éjfélig ötleteltünk. Három hónap alatt felhoztuk az NB III-ból az NB II-be ezt a csapatot, a cél azonban az NB I, ezt vállaltam, ez az én feladatom. Ez egy nehéz pálya, kell hozzá legalább két év, de úgy érzem, jó úton járunk.
Milyenek a számok?
A nézettséget tekintve az év eleje óta 336%-kal nőtt a Life TV, május óta 270% körüli a növekedés. Még nem indult el az őszi, új műsor struktúránk, úgy értük el ezt az eredményt! Összességében elmondható, hogy fél év alatt
megháromszorozta a nézők számát a Life TV.
Az Ozone TV esetében is büszkék vagyunk arra, hogy jószerivel ugyanez a tendencia figyelhető meg. A tematika adott, főképp akvizíciókra építünk, de saját gyártású műsorok is vannak, az Egyenlítő, az Ozone Utazás, az Ozone Univerzum. Ez továbbra sem változik, viszont kereskedelmi licenccel megyünk tovább, nem is értem, korábban ezt miért nem lépték meg. Nem mindegy ugyanis, hogy egy órában hat vagy tizenkét percnyi reklámidőt tudunk eladni.
Visszatérve a Life TV-re, mely napokon lehet jobb közönségarányt elérni?
A nagy durranás persze a Life TV-nél lesz, Kiss Péter programigazgató már ismertette az új struktúrát. Eredetileg úgy terveztük, hogy az Összezárva Hajdú Péterrel című műsorunkat vasárnap estére tesszük, de ott mindkét nagy kereskedelmi televízió showműsorokat ad. Hétvégenként elviszik a tévénézők 40-45 százalékát, azt gondolom, hogy egyelőre csak hétköznap tudunk labdába rúgni. Az Összezárva is hétköznap lesz, pénteken, 22 órától.
Milyen lesz az új Összezárva? Mindegyikben lesz levélolvasás, mint a Demcsák Zsuzsa-rész előzetesében?
Nem, az csak Zsuzsánál volt. Lesz újítás, például egy mesterséges intelligencia, akit Dórának hívnak, és néha beszól, instrukciókat ad. Ideje enni, készületem egy játékkal – ilyesmi. Persze, nem lehet Friderikuszt utánozni, ő kiváló interjúkat készített, viszont magából nem adott semmit – én viszont igen. Abban lesz ez más, hogy
én beszélgetés közben ugyanúgy megnyílok,
és elmondom a saját életemen keresztül, hogy mit gondolok egy témáról. Mondok egy példát, Berki Krisztián egy régi emlék hatására tíz percig zokogott a kanapén, erre elmeséltem, hogy nekem is rossz volt a kapcsolatom az édesapámmal. Nem a felszínt kapargatjuk, hanem igyekszünk leásni a mélybe, ezért aztán ezek inkább tartalmas beszélgetések lesznek, nem interjúk.
Volt, akit akart, de nem jöhetett a műsorba?
Ilyen nem volt, sőt, kicsit túl is szerveztük, majdnem 12 rész lett, de végül én mondtam, hogy legyen csak tíz. Kicsi ez a magyar piac, ha szeretnénk folytatni jövőre, akkor ez az egészséges. Korrekt a viszonyunk az RTL-lel és a TV2-vel, elengedik hozzánk a sztárjaikat. Mindkét tévé nyitott erre. Akiket kértünk, eljöhettek.
Hány kész műsort látott?
Sok még utómunka alatt van. (Az interjú augusztus 25-én készült). Két Vacsorakirály epizódot már láttam, de hamarosan pótolom a többit. Most épp az Összezárva Hajdú Péterrel című műsorunkat vesszük fel, tegnap is forgattam, holnap is fogok.
Várkonyi Andrea távozásáról mit lehet tudni?
Nagyon korrekt a kapcsolatunk, barátságban váltunk el. Azt mondta, hogy olyan ajánlatot kapott, amit nem akart visszautasítani.