Itt a streaminglista: kiderült, mit néznek a magyarok

Vágólapra másolva!
Az idei első fél évben a leglátogatottabb streamingfelület Magyarországon a Netflix volt heti 1 millió 69 ezer látogatóval.
Vágólapra másolva!

Továbbra is népszerű a fizetős streaminghasználat a magyarok körében, de az utóbbi években nem sikerül meghaladni a videómegosztó oldalak Covid-időszak alatti elképesztő nézettségét – tájékoztatta a Világgazdaságot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a nemrégiben publikált kutatására hivatkozva. 

Streaming: az elmúlt három-négy évben terjedt el igazán 

Magyarországon az elmúlt három-négy évben terjedt el igazán az előfizetéssel igénybe vehető lekérhető videótartalmak, a streamingszolgáltatások használata.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság évente végzett reprezentatív felmérése szerint már a háztartások közel fele – 44 százaléka – néz filmeket vagy sorozatokat ezeken a csatornákon 

– számolt be a médiahatóság. 

A tavalyi évi adatok szerint már több mint kétmillió felnőtt rendelkezik legalább egy streaming-előfizetéssel. Az NMHH legutóbbi felmérése szerint ennek ellenére csaknem 20 százalékkal csökkent a streamingszolgáltatók oldalait számítógépről vagy mobileszközről látogató magyarok száma az egy évvel korábbihoz képest. 

Melyik korosztály körében mennyire népszerű a streaming?

A médiahatóság kutatásai szerint streamingszolgáltatásokat sokkal nagyobb eséllyel vesznek igénybe a magasabb végzettségű, a jó anyagi helyzetben lévő, továbbá a fiatalabb háztartások. 

Így például míg tavaly a 30 és 39 év közötti fővel rendelkező háztartásoknak 54 százaléka volt streaming-előfizető, a 60 feletti háztartásoknak csak 19 százaléka.

Hasonlóképpen, míg a legjobb anyagi helyzetű háztartások 65 százaléka használt előfizetéses lekérhető videócsatornát, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka. 

Melyik korosztálynak melyik a kedvence?

A legnépszerűbb három streamingszolgáltató itthon a Netflix, az HBO Max és a Disney+.  A három nagy nemzetközi platform kifejezetten jól célozta meg a 16–39 év közötti korcsoportot, míg a TV2 Play, a Filmio és a SkyShowtime közönségében az 50–75 év közöttiek vannak többségben. A nemek között mindössze három esetben rajzolódik ki számottevő különbség: a SkyShowtime és a Telekom TV GO inkább a férfiak, míg a TV2 Play inkább a nők körében vált népszerűvé.

hazánk leglátogatottabb streamingfelülete a Netflix volt
Fotó: appsprobox

A Netflix vezeti a hazai népszerűségi listát

Az NMHH legfrissebb tanulmánya szerint 2024 első fél évében:

  • hazánk leglátogatottabb streamingfelülete a Netflix volt heti 1 millió 69 ezer látogatóval
  • a második helyezett HBO Max 419 ezer felhasználót vonzott egy héten, 
  • őt követte a Disney+ 285 ezres eléréssel,
  • nem sokkal maradt el a legnépszerűbb magyar szolgáltató, a TV2 Play, amelyet 259 ezren látogattak hetente,
  • a vizsgált időszakban az RTL+ 144 ezer, 
  • a SkyShowtime 122 ezer, 
  • az Amazon Prime Video 65 ezer, 
  • a Telekom TV GO 52 ezer, 
  • a Nemzeti Filmintézet Filmio szolgáltatása pedig 5 ezer látogatót vonzott egy átlagos héten.

Egyre többen vannak, akik nem csupán egyetlen csatornára fizetnek elő, a streaminghasználók mintegy fele kettő-négy csatornát is megrendel.

Idén júniusban 439 ezer fő, vagyis a hazai streamingfogyasztók mintegy negyede keresett fel egynél többet a vizsgált szolgáltatások közül.

Mennyit költenek rá a magyarok?

A kutatás szerint egyre növekvő összeget költenek a magyar családok streamingszolgáltatásokra. 

Filmes streamingcsatornákra 6061 forintot fizetnek, amely az átlagos háztartások összes kiadásának mintegy egytizedét teszi ki. 

Audiostreaming-szolgáltatásra a megkérdezettek háztartásonként 5499 forintot fizetnek havi szinten. 


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!