Az összesen 77 ezer tonnányi rakományból 40-55 ezer tonna már a tengerbe jutott. Ezek alapján a tenger fenekén fekvő roncsban már kevesebb az olaj, mint azt korábban hitték.
A spanyol kormány korábbi adatai szerint 20 ezer tonna olaj ömlött a tengerbe, ám ez a feltételezés a kutatók szerint már nem valós. Eddig 16 ezer tonna olajiszapot gyűjtöttek be a speciális hajók és a katasztrófa-elhárítók a tengerpartokon, ugyanakkor számtalan olajfolt úszik még az Atlanti-óceán felszínén.
Közel egy hónappal az első események után úgy tűnik, a spanyol kormány felhagyott azzal a stratégiájával, hogy következetesen kisebbnek, enyhébbnek tüntesse föl az olajszennyeződés mértékét. Francisco Álvarez Cascos spanyol közlekedési miniszter az Atlanti-óceán partjainál bekövetkezett katasztrófát "spanyol Csernobilként" jellemezte. Mariano Rajoy miniszterelnök-helyettes pedig első ízben ismerte el, hogy azon a helyen, ahol a tartályhajó három héttel ezelőtt elsüllyedt, olajfoltok képződtek és képződnek mind a mai napig.
Az Exxon Valdez-per
Mialatt a Prestige lassan, de biztosan mérgezi az óceánt, egy korábbi olajkatasztrófa következményei még mindig nem rendeződtek.
Az alaszkai anchorage-i szövetségi bíráság 4 milliárd dollárra csökkentette az ExxonMobil olajvállalatra kiszabott kártérítési bírság összegét az Alaszka partjainál 1989-ben szerencsétlenül jár Exxon Valdez tartályhajó balesete miatt. Az ExxonMobil fellebbezést nyújt be a döntés ellen, mert csak 40 millió dollár kifizetését tartja elfogadhatónak. A bíróság korábban 5 milliárd dolláros bírság megfizetését szabta ki.
Az ExxonMobil 2,2 milliárd dollárt fordított a szennyeződés eltávolítására 1989-től egészen 1992-ig, amikor mind Alaszka állam, mind az Egyesült Államok Parti Őrsége befejezettnek nyilvánította a szennyezés eltávolítását. Emellett az ExxonMobil közvetlenül a baleset után megkezdte a kártérítések kifizetését, hogy teljes mértékben kártalanítsa azokat, akiket a szennyezés miatt közvetlen kár ért. Több mint 11 ezer személy és cég kapott összesen több mint 300 millió dollár kártérítést.
Az Exxon Valdez tartályhajó Alaszka partjainál történt balesete a maga nemében a legsúlyosabb volt amerikai partok előtt. A kiömlött olaj akkor csaknem 2000 kilométeres partszakaszt szennyezett el.