A felvételeken látható modellel - amelyet éppen egy új hangárba gurítanak át az összeszerelés helyszínén, Toulouse-ban - hajtják végre az első tesztrepüléseket, várhatóan 2005-ben. Az előzetes képeket egy július 19-én kezdődő nemzetközi bemutató (Farnborough International Air Show) előtt hozták nyilvánosságra, ahol az Airbus mellett annak legnagyobb riválisa, az amerikai Boeing is fontos bejelentéseket tesz az óriásgép-fejlesztések és a megrendelések helyzetéről. A Boeing legújabb, 7E7 Dreamliner repülőgépében látja az A380-as méltó vetélytársát.
Rendszerbe állítása után az átlagosan 555 személyes A380-as lesz a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, s a férőhelyek szempontjából a 420 személyes Boeing 747-es a második helyre csúszik. Eddig 129 gépre érkezett megrendelés 11 légitársaságtól. A több hely ellenére az ígéretek szerint az A380-ason kényelmesebb lesz a repülés: szélesebb ülések és több hely várja az utasokat, két fedélzeten. A megrendelő igénye szerint néhány példányon akár tornaterem vagy kaszinó is lehet.
Az első A380-ast 2006-ban állítja szolgálatba a Singapore Airlines. 2008-ra éri el az összeszerelés a maximális ütemet, akkor havonta 4 gép gördül majd ki a toulouse-i üzemből. Az Airbus 10,7 milliárd dollárt fektetett a projektbe, ebből 5,1 milliárd dollárt tesznek ki a saját eszközök, 3,1 milliárd befektetőktől származik, 2,5 milliárd pedig az államnak visszafizetendő előleg. A számítások szerint az Airbus 250 gép legyártásával éri el a jövedelmezőségi határt.