A forgalomfigyelő rendszer egy videokamera segítségével felismeri a jelzőtáblákat, meghatározza a maximális haladási sebességet, és szemmel tartja a többi közlekedő autót is, hogy nem jönnek-e túl közel az adott járműhöz. Mivel a rendszer a gázpedálhoz van csatlakoztatva, veszély esetén az autót képes lelassítani vagy akár hirtelen le is állítani, ha éppen erre van szükség.
A spanyol Alcalá Egyetem professzora, Miguel Ángel Sotelo tesztelte elsőként a rendszer prototípusát, amely egy egyszerű műszerfalba épített kamera segítségével pásztázza a forgalmat. Sotelo szerint munkája során a legnehezebb feladat az volt, hogy a rendszer különbséget tudjon tenni autó és nem autó között, valamint felismerje az új típusokat. Ezt egy speciális technika segítségével sikerült végül megvalósítani, mely képes "megtanítani" a számítógépnek, milyen karakterisztikus jegyek alapján tud felismerni egy adott típust.
Rossz látási viszonyok
Egyes autógyártók már érdeklődnének a termék iránt, azonban a rendszert még tesztelni kell. Az áttörés még nem született meg, ugyanis a kutatók még tovább kívánják fejleszteni a modellt: meg kell bizonyosodniuk arról, hogy a rendszer minden közlekedési helyzetben megbízhatóan működik. Így például ki kell küszöbölniük azt a tényt, hogy jelenleg a rossz látási viszonyok között a képfelismerés nem tökéletes. Ezen is lehetne azonban segíteni, hogyha egy radarszerű készüléket csatlakoztatnának a rendszerhez. Egyes gépkocsigyártók - mint például a Jaguár - már régebben is kísérleteztek radaralapú forgalomfigyelő rendszer kifejlesztésével, tehát az ötlet nem új.
Egy robotika-szakértő, a toulouse-i kutatólaboratórium munkatársa, Léonard Jaillet szerint is érdemes lenne a kamera mellé még más érzékelő rendszereket is csatlakoztatni és így tökéletesíteni a modellt.
Sotelo új modelljének prototípusát a japán Szendajban a héten megrendezett robotikai konferencián (IROS) is bemutatta.
E+B