Az Ernesto trópusi vihar elvonulása után ismét indulni készült az Atlantis űrrepülőgép. A start legkorábbi lehetséges időpontja szerda, magyar idő szerint 18 óra 29 perc lett volna. Azonban az üzemanyag feltöltésének kezdetekor probléma jelentkezett az egyik folyadékcellában. Az Atlantis három olyan fluidcellával bír a raktér alatt, amelyek a folyékony hajtóanyag segítségével elektromos áramot termelnek.
Az elektomos cella szerdai problémáját sajnos nem sikerült megoldani, így csütörtökön sem indulhat az űrrepülőgép. A hiba oka egyelőre nem ismert, csak annyi biztos, hogy az 1-es számú cella rövidzárlata miatt egy 1,5 amperes ugrás jelentkezett a vezetékekben. A jelenség és a hibás cella önmagában még nem számít komoly veszélynek. Azt azonban pontosan nem tudni, hogy a hibás cella a start rázkódásaival együtt hogyan képes kihatni az Atlantis egyéb rendszereire, például okozhat-e problémát a fedélzeti számítógépes rendszerben az elektromos vezetékek révén.
A jelenlegi tervek alapján az Atlantis legkorábban szeptember 8-én, pénteken startolhat. Az elhalasztott indulások után a felkészítő csapat általában szabadnapot kap, de ezúttal a feszített menetrend miatt erre nincs lehetőség. Az indítás legkésőbbi időpontja is péntek, ha tehát aznap nem startol a gép, legközelebb csak októberen indulhatna, különben ütközik a program az orosz Szojuz-űrhajó szeptemberi startjával, továbbá az esetleg leváló törmelékeket megfigyelése miatt feltétlen nappal akarnak indulni - erre pedig korábban nincs lehetőség. Jelenleg 70-80%-os esélyt adnak a meteorológusok a tökéletes időjárásra. Ha a NASA úgy dönt, hogy kicseréli a hibás cellát, a startot október 26-ra tolják, mivel a csere kb. egy hetet igényel.
Mint arról korábbi cikkeinkben beszámoltunk, a vihar elől "menekülő" Atlantis űrrepülőgépet félúton visszafordították, mert javultak az időjárási előrejelzések. A starthoz elméletileg nyolc napos felkészülés szükséges, ám ez most a korábbi előkészületek révén jelentősen rövidült. A korrekciós hajtóművek tartályait már feltöltötték, a raktérben pedig stabilan rögzítve áll a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS) szállítandó új, 372 millió dolláros napelemtábla. Az Atlantis mostani küldetésével hat fős legénységet és 16 tonnányi felszerelést szállít az űrállomásra, köztük az említett nagy napelemtábla-rendszert, amely ugrásszerűen megnöveli az ISS energiaellátását. Már most felmerült, hogy a küldetést meghosszabbíthatják egy vagy két további nappal.
Kereszturi Ákos