Mint arról korábbi cikkünkben beszámoltunk, a start során az 58. másodpercben, az egyik folyékony oxigént betápláló vezeték mellől levált egy közel focilabda méretű jégdarab (vagy jég és a hőszigetelés együttese). Ez a fő hajtóanyagtartálynak ütközve darabokra hullott, és az egyik töredék kb. 240 km/óra sebességgel eltalálta az Endeavour hasi részét.
Az ütközéstől két hővédő csempe határán egy kb. 9 x 6 cm-es sérülés képződött, melynek területén eredetileg közel 3 cm vastag volt a hővédő burkolat. A sérülés viszonylag mély, legmélyebb pontján, egy 2,5 x 0,5 cm-es részen a csempe alatti felület is kilátszik (lásd a felső képen). Ennek ellenére a szakértők szerint nem veszélyezteti a visszatérést.
A "sebhely" alatt ugyanis az alumínium vázszerkezet egy vastagabb darabja következik, mely elvezeti a hőt, és nem alakul ki egy helyi forró pont - továbbá itt nem is futnak elektromos vagy egyéb vezetékek. Az eddig elvégzett vizsgálatok alapján az alumínium szerkezeti elemek a hővédő csempe sérülése ellenére sem melegszenek fel a maximálisan engedélyezett 170-180 Celsius-fokos hőmérséklet fölé.
A jelenlegi tervek alapján az űrrepülőgép hétfőn válik le az űrállomásról és kedden landol, elméletileg a floridai Kennedy Űrközpontban.