A brit Cadbury, amelyet két éve vásárolt fel az amerikai Kraft Foods élelmiszeripari konszern, új eljárást szabadalmaztatott a csokoládégyártásra. A terméket olyan országokban - India és Brazília - kívánják forgalmazni, ahol sokszor óriási a hőség, és a hagyományos csokoládék elolvadnának.
A Cadbury kutatási központjában, az angliai Bournville-ben olyan táblákat állítottak elő tejcsokoládéból, amelyek az eddigi 34 helyett 40 Celsius-fokon is szilárdak maradnak - írja a brit Telegraph. A szabadalom lényege, hogy a gyártás során, a kakaóvaj, a növényi olajok, a tej és a cukor keverékének ülepítésekor egy olyan tartályt használnak, amelyben fémgolyók találhatók. Az új technológia révén a cukorszemcsék kisebbek lesznek, a felületükön így kevesebb zsiradék tapad meg, ezáltal pedig kevésbé olvad a belőle készült csokoládé.
A terméket Nagy-Britanniában nem fogják árulni, ami még a brit politikusok egyikét, egy konzervatív parlamenti képviselőt is megszólalásra késztetett. Robert Halfon a Cadburyt és amerikai tulajdonosát bírálta emiatt. Válaszában a Kraft Foods vállalati ügyekért felelős tisztségviselője, Tony Bilsborough azt mondta: azért nem árulják majd Nagy-Britanniában ezt a csokit, mert az időjárás ritkán olyan meleg, hogy ezt szükségessé tenné. "Őszintén szólva, a csokoládéfüggők sem örülnének az új receptnek" - mondta a cég képviselője, mert "nem ízlene nekik annyira".