A hírügynökséget tájékoztató illetékes úgy fogalmazott, hogy a Szojuz orrában elhelyezett kamerák kimerítő képet adnak arról, ami történt. Az esetet vizsgáló bizottság tisztázta, hogy a pajzs gyártásakor egy külső beszállító által készített, instabil gyantát használtak. Ezt a gyantát viszik fel a teherűrhajót felbocsátáskor védő pajzs belső felületére. De nemcsak a Progreszsz felbocsátásakor használták ezt az anyagot, hanem más automata űreszközökhöz is.
A vizsgálóbizottság javaslatára szigorították a minőségi ellenőrzést, és a már elkészült burkolatokon kiegészítő munkálatokat végeztek, és az újakon pedig módosítják ezt a "szerkezeti sajátosságot".
A Progressz MSZ-16 teherűrhajót február 17-én bocsátották fel a Szojuz hordozórakétával, de nem tudták automata üzemmódban csatlakoztatni az űrállomáshoz, mert amikor húszméteres távolságra volt tőle, érkezési tengelye eltért a dokkolási tengelytől. Emiatt Szergej Rizskov orosz asztronauta kézi vezérléssel hajtotta végre a műveletet.
Akkoriban orosz hírügynökségek űripari forrásokra hivatkozva közölték: az okozhatta a bajt, hogy felbocsátáskor a teherűrhajót körülvevő, két részből álló védőpajzs leválásakor a Kursz dokkolórendszer antennája és elemei megsérültek Az amerikai űrkutatási hivatal által később közzétett fényképen jól látható a horpadás az antenna perselyén, és még egy sérülés a berendezés fém felületén.
A teherűrhajó 600 kilogramm üzemanyagot, 420 liter ivóvizet, levegőt, 40,5 kilogramm cseppfolyósított nitrogént, élelmiszert, különböző műszereket és kísérletekhez szükséges eszközöket szállított az ISS-re.
(MTI)