Egy szakértő szerint ahogy csökken az oxigénszint, úgy nő a bent lévők által kilélegzett szén-dioxid aránya, ami potenciálisan végzetes következményekkel járhat.
Ahogy a szén-dioxid szintje megemelkedik, úgy válik nyugtató hatásúvá, olyan lesz, mint egy altatógáz, és az ember elalszik
– mondta Dr. Ledez a BBC-nek.
Hangsúlyozta, hogy a hipotermia - amikor a test túlságosan kihűl ahhoz, hogy működni tudjon - egy másik veszélyes kockázatot jelent.
Ha a hajó 3800 méter mélyre süllyedt, akkor az olyan mélység, ahová a nap sugarai már nem érnek le. Ebben az esetben az utasok fagypont körüli hőmérsékletben várhatják a mentés.
Hogy ellenálljon a mélységben uralkodó hatalmas víznyomásnak, a mintegy 10,4 tonnás hajónak 5 hüvelyk (körülbelül 12,7 centiméter) vastagságú, a szabványoknak megfelelő szénszálas anyagból készült hajóteste van, amelyet két, titánból készült, ívelt zárófejjel erősítettek meg.
A fedélzeti ajtót belülről nem lehet kinyitni, tizenhét csavarral van lezárva. Jürgen Weber, a tengeralattjáró tengerészmérnöke szerint olyan, mint egy vaskoporsó.
A szakértők úgy vélik, ha a jármű az Atlanti-óceán fenekén van, akkor szinte lehetetlen lesz onnan kimenteni.