A közlemény szerint ennek megvalósítása érdekében a zrt. még intenzívebben együttműködik a magyarországi turisztikai régiókkal és a turisztikai szakmával, vállalkozásokkal.
A belföldi turizmust számos tényező befolyásolhatja pozitívan 2007-ben. Idén a hétköznapra eső munkaszüneti napok miatt összesen 9 hosszú hétvége lesz, amelyek rendkívül jó lehetőséget kínálnak a kulturális programok, sportesemények, fesztiválok népszerűsítésére. A belföldi turizmusforgalomra ugyancsak kedvező hatással van az üdülési csekk növekvő népszerűsége, amely mind a csekkértékesítés volumenében, mind a felhasználók számában megmutatkozik.
A Magyar Turizmus Zrt. 2007. évi belföldi marketingtevékenységében kiemelt szerepet kap továbbá a tavalyi Bor és Gasztronómia tematikus év nagysikerű országos eseményeinek - Torkos Csütörtök és Nyitott Pincék Napja - megismétlése, amelyekhez idén újdonságként társul a Borszerda júniusban. A tematikus évek sorozatában idén a Zrt. a Zöldturizmus Évét hirdeti meg, amely a környezettudatosság hangsúlyozásával a természetjárásra, nemzeti parkokra, kerékpáros és lovas turizmusra épül.
A marketingszervezet további kiemelt feladatának tartja a társadalmi szemléletformálást a vendégbarát légkör erősítése érdekében. Kommunikációjában ezért a magyar lakosság és a szakmai szolgáltatók körében is még jobban tudatosítani kívánja a vendégszeretet fontosságát. Ennek érdekében folytatódik a "Virágos Magyarországért" és a "Tiszta Magyarországért" mozgalom is.