A Le Monde című párizsi napilap beszámolója szerint a francia járatokon havonta 100-120 jegyzőkönyvet állít ki az utazó személyzet ideges utasok által előidézett incidensekről. Az első kategóriába tartoznak azok, akik nem hajlandók betartani az előírásokat: nem mutatják meg a beszállásnál felszálló kártyájukat, vagy nem akarják a biztonsági övet bekapcsolni. A második kategóriába azok tartoznak, akik az út folyamán állandóan zaklatják a repülőgép személyzetét, míg a harmadik kategóriába tartozók erőszakos magatartásukkal veszélyeztetik a repülés biztonságát. Ez utóbbi "típusból" havonta 15 fordul meg a francia járatokon.
A legtöbb gondot a mosdóban titokban dohányzók okozzák, de ők általában nem számítanak veszélyesnek és a légi kísérők figyelmeztetésére el is oltják cigarettájukat. Az alkoholfogyasztás ugyanakkor már kényesebb dolognak számít, ugyanis sokan stresszoldásként kérnek szeszes italt (az első osztályon mindenkinek automatikusan jár pezsgő), de a lerészegedett utasok erőszakossá válva veszélyeztethetik a gép biztonságos repülését. Ebben az Air France járatain az orosz utasok és a Karib-tengeri nyaralásból hazatérő francia csoportok tagjai tartják a szomorú rekordot.
Annak ellenére, hogy a repülőgép számít a legbiztonságosabb közlekedési eszköznek, 10 ezer méter magasan a föld felett repülve teljesen érhető, hogy sokan pánikba esnek vagy egyszerűen csak félnek. A francia légitársaság ezért három részből álló, összesen hétórás stresszoldó tanfolyamot indított párizsi pilótaképző központjában.
A programban évente négyszázan, négyfős csoportokban vesznek részt. Legelőször egy olyan beszélgetésen vesz részt az utas, amelyen a repülőgéphez való viszonyáról esik szó, és minden, félelmet okozó kérdésére fény derül. Arra például, hogy meghibásodott hajtóművel is tovább tud haladni egy repülőgép, vagy hogy a repülőgép szárnyai olyan rugalmas anyagból készülnek, hogy gyakorlatilag törhetetlenek.
Ezt követően repülési szakértők és pilóták magyarázzák el a repülés alapelveit a résztvevőknek, majd egy Airbus pilótafülkéjében szimulált repülés során az utas maga próbálhatja ki a repülőgép irányítását azokban a helyzetekben, amelyektől a leginkább tart. Például légörvényben, technikai meghibásodás vagy kényszerleszállás esetén.
Az 560 euróba - mintegy 140 ezer forintba - kerülő tanfolyam végén minden résztvevő egy szakértő külön kíséretében vehet részt egy valódi repülésen. Az Air France szerint az ilyen különjáratról a korábban pánikoló utasoknak már a 85 százaléka a legnagyobb nyugalommal száll le.