A légitársaságokat kötő szigorú nemzetközi szabályozások előírják, hogy akár a legkisebb, balesettel, vagy komolyabb következményekkel nem járó repülés közbeni eseményről aprólékos jelentést kell készíteniük a pilótáknak a különböző hatóságok felé. Vannak azonban olyan események, amelyekről semmiféle hivatalos értékelés, vélemény-nyilvánítás nem lát napvilágot. Ezek többségét azzal magyarázzák a szakemberek, hogy a repülések során gyakran előforduló rutineljárásokról van szó.
A legsúlyosabb esetek természetesen a széles nyilvánosság számára is megismerhetőek, hiszen egy repülőgép lezuhanásakor komoly, gyakran hosszú hónapokig tartó vizsgálatok tisztázzák az okokat. A kevésbé szélsőséges esetek közül az utolsó nagy nyilvánosságot kapott eset a Ryanair pilótáinak leszállási gyakorlata körül kialakult botrány volt Angliában.
A vezető európai fapados cég pilótái ugyanis időnként hajmeresztő légibemutatókat hajtanak végre egy-egy leszállás, vagy felszállás alatt. A The Times beszámolója szerint a Magyarországra is menetrendszerűen közlekedő céget úgynevezett veszélyes megközelítések sorozata miatt érték hatósági bírálatok.
A legutóbbi ilyen incidens tavaly nyáron történt, de csak most került napvilágra a vizsgálati jelentés. A Ryanair egy Boeing 737-ese, 134 utassal a fedélzetén, a londoni Stansted repülőtérről a dél-írországi Corkba tartott, és az út vége felé a kapitány észlelte, hogy a gép túl magasan van a biztonságos landoláshoz. Az első tiszt azt javasolta, hogy tegyenek egy kört, és kezdjék újra a megközelítést, a kapitány azonban szűkre vett körözésbe kezdett, hogy magasságot veszítsen, és eközben olyan élesen megdöntötte a gépet, hogy a szárnyak dőlésszöge túlment a típus normális működési határain.
A gép a manőver során, Cork elővárosai felett 120 méteres magasságig süllyedt, ami miatt kétszer is megszólalt a föld közelségére figyelmeztető fedélzeti riasztó, és a megrémült helybéli lakosok közül tizenhatan panaszt nyújtottak be. A The Times szerint az ír hatóság súlyos incidensnek minősítette az esetet, amely egyébként a harmadik hasonló volt kevesebb, mint egy év alatt, és a negyedik az addig eltelt két évben.
Egyes iparági szakértők szerint a Ryanair személyzete számára előírás, hogy a gépek a leszállás után 25 perccel már induljanak is vissza; ez a legrövidebb fordulási idő a légiközlekedési ágazatban, ami a pilóták érdekképviselete szerint hibákhoz vezethet.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója azonban az incidensekre válaszul elbocsátással fenyegette meg azokat a pilótákat, akik sorozatosan áthágják a biztonságos megközelítésre vonatkozó előírásokat. O'Leary a The Times által megszerzett belső leiratban maga bíztatja a pilótákat arra, hogy ha kétségeik merülnek fel, inkább tegyenek még egy kört a leszállás előtt, mondván: a cég ezért senkit nem fog felelősségre vonni.