A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1

Eltűnőben a papír repülőjegyek

Vágólapra másolva!
A Malév utasai ma már túlnyomórészt elektronikus jegyet vásárolnak, a légitársaság 47 célállomására kínál e-jegyeket - tájékoztatta a Malév a távirati irodát szerdán. 2008 május 31-ével minden légitársaságnál megszűnnek a papírjegyek.
Vágólapra másolva!

Az utazási irodák, amelyek a légitársaság értékesítésének 80 százalékát végzik szerte a világon, a Malév-jegyek 75 százalékát e-ticketként adják el. Ez az arány a magyarországi értékesítésre nézve még nagyobb, több mint 85 százalék. A Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, az IATA 2008. május 31-én végleg megszünteti a papírjegyek kiállítását, a szövetség a napokban adta le az utolsó papírjegy rendelését. A IATA számításai szerint az elektronikus jegyrendszer 100 százalékos bevezetésével évi 3 milliárd dollár takarítható meg iparági szinten. A Nemzetközi Légifuvarozók Szövetségének felmérése szerint egy papírjegy tízszer drágább, mint egy elektronikus jegy. Egyetlen elektronikus jeggyel 9 dolláros megtakarítás érhető el.

A közlemény szerint a légitársaság tengeren túli és nyugat-európai útvonalain már valamennyi úti célra válthatnak e-jegyet az utasok, a többi régióban pedig a lefedettség fél éven belül éri el a 100 százalékot. Ehhez nem csak a légitársaságnak kell biztosítania a feltételeket, ugyanolyan fontos, hogy az egyes repülőterek is képesek legyenek az e-jegyek kezelésére.

A papírjegyek aránya leginkább Törökországban szorult vissza, ahol az eladott jegyek 95 százalékát e-ticketként kérik az utasok. A legtöbb Maléves e-jegyet természetesen Magyarországon értékesítik, a második ebből a szempontból Németország, a harmadik pedig Izrael. Az on-line ügyfelek körében természetes az e-jegyek vásárlása, a légitársaság honlapján eladott jegyek 90 százalék-a e-ticket.

A közlemény szerint az interline e-ticket vonatkozásában a Malév az európai légitársaságok között az első tíz, világviszonylatban pedig az első harminc legfejlettebb légitársaság között szerepel. Az interline kapcsolat lényege, hogy a légitársaságok járataikon kölcsönösen elfogadják egymás jegyeit. A Malév partner légitársaságaival folyamatosan bővíti az e-ticket interline kapcsolatokat, ami lehetővé teszi az utasoknak, hogy Malév elektronikus jeggyel utazzon például egy más légitársaság által üzemeltetett járaton. Az ilyen úgynevezett interline forgalomban a Malév és partnerei által kiadott jegyek 25 százaléka papírmentes - derül ki a közleményből.

A magyar nemzeti légitársaság az új szolgáltatását 2005-ben vezette be. Jövő év június 1-jétől a IATA-n keresztül már csak elektronikus jegyet lehet kiállítani. Az e-jegy használata a 2004. júniusi 16 százalékos szintről mára már 84 százalékra emelkedett, 276 nap elteltével pedig - ahogyan Giovanni Bisignani, a világszervezet főtitkára fogalmazott - a hagyományos papírjegy már csak a gyűjtők számára lesz értékes - áll a közleményben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!