A MT Zrt. jövő évi balatoni marketingtervéről Dani Barbara, a Balatoni Regionális Turisztikai projektiroda megbízott igazgatója elmondta: jövőre újdonságként nyolc hétvégén, nyolc helyszínen Balaton-VÍZ-Party 2008 programsorozatot rendeznek strandmulatságokkal, vetélkedőkkel, fellépőkkel, animációkkal. Továbbra is fontos szerepet kapnak az aktív és családi turisztikai lehetőségekről szóló balatoni reklámok a médiákban, az interneten és az óriásplakátokon. A számítások szerint erős marketingmunkával a belföldi vendéglétszámban további 5 százalékos növekedés érhető el, és mérsékelhető a beutazó turizmus visszaesése - tájékoztatott Dani Barbara.
Az elmúlt évek tendenciája szerint a korábban meghatározó német piacról egyre kevesebb, bár még mindig meghatározó arányú turista utazott a Balatonhoz, ugyanakkor fellendülőben van a volt KGST országokból érkező vendégek száma. Az MT Zrt. ezért reklámkampányaiban célpiacnak tekinti egyebek közt Oroszországot, Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Szlovéniát, Németországot, Ausztriát és Svájcot.
Csákvári Árpád, az SCD Balatoni Holding Zrt. vezérigazgatója nagyon jó vendégeknek tartja a dán és holland turistákat, ezért kezdeményezte, hogy ezekben az országokban is erősítse a marketingtevékenységét a MT Zrt.
Többen szorgalmazták, hogy az üdülési csekk felhasználhatóságát - amely mozgatórugója volt a belföldi balatoni turizmus fellendülésének -, tejesszék ki az ifjúságra is.
Rosta Sándor, a BRIB elnöke kifejtette, idén a legnagyobb belföldi és a második legnagyobb külföldi vendégforgalmat bonyolító Balaton-régió olyan pozíciót vívott ki magának országos szinten, ami feljogosítja arra, hogy magasabb marketingkeretet követeljen magának. Az elnök az elhangozott javaslatok közül jogos, és támogatandó felvetésnek nevezte, hogy a balatoni marketingmunka koncentráljon a jövőben a határon túli magyarokra azért, hogy "legyünk itthon együtt". Ez nem csak gazdasági kérdés - tette hozzá.