A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
16:00KézilabdaMagyarország-Angola
HUNAkilov Plylyp
20:32ÖkölvívásOleksandr Khyzhniak-Pylyp Akilov
HUNMagyarország
21:05VízilabdaSpanyolország-Magyarország
NyílNyíl

A popkultúra lendít a japán turizmuson

Vágólapra másolva!
Miközben a Japán fővárosban turistabarát-intézkedések bevezetésére készülnek, Tokió híres műszaki és kütyü-negyedét, Akihabarát újabban a világhírű manga-, illetve anime-motívumok és figurák rajongói lepik el. Az animáció- és képregény-múzeum mellett, a tavalyi évtől a japán karikatúrastílus iránt érdeklődőknek interaktív kiállításokat is rendeznek. Az eredmény: 8 millió turista.
Vágólapra másolva!

Az utazókat jelenleg a cseresznyevirágzás tartja lázban, illetve az, hogy hogyan időzítsék utazásaikat, hogy a fák virágba borulásának csúcsán érkezzenek Japánba. A turisztikai hivatal honlapján, kamerákon keresztül lehet figyelemmel kísérni a rügyfakadást. Ám a szigetországban Kiotó, Szapporó, a Fuji-hegy és a cseresznyevirágzás után újabb turistacsalogatót vetettek be, ezúttal Tokióban.

Az ötlettel újabb célcsoportot sikerült elérni a japán turisztikai szakembereknek, akik már az első év után közel 14 százalékos növekedést tapasztaltak a külföldi turistaérkezések számában.

A tavalyi évben a becsült adatok szerint 8,4 millió külföldi érkezett, annak ellenére, hogy Japán a világ egyik legdrágább célállomása.

Még az amerikai dollár jennel szembeni gyengülése sem riasztotta vissza az amerikai és európai turistákat, hogy Japánba látogassanak, egyre többeknek sikerül magába szívnia a távol-keleti szigetország sajátos kultúráját. Japán 232 milliárd dolláros idegenforgalmát a kormány 2010-ig közel 50 milliárddal növelné, amire a szakemberek szerint minden esélye megvan, többek közt a közeljövőben bevezetendő turistabarát intézkedéseknek köszönhetően.

Turistabarát intézkedések

Amióta koreai, angol és francia nyelven is feliratozták a turistalátványosságok, csomópontok és áruházak környékét, lényegesen több egyéni utazó merészkedik a nagyvárosi forgatagba.

Egyre több olyan munkavállalót is alkalmaznak a japán cégek, akik beszélik az ázsiai országok nyelveit, köztük a kínait, koreait, thait, sőt a korábban elutasított kínai bankkártyákat is elfogadják a bevásárlóközpontokban.

"Az ázsiai országok turistái szívesebben jönnek Japánba, hogy európai termékeket vásároljanak, minthogy drága európai kiruccanásokért fizessenek" - mondja Park Yongman a híres tokiói Takashimaya áruház szóvivője, "így mostantól az európaiak mellett, ázsiai vásárlók tömegével is számolnunk kell a jövőben."

Az elmúlt években az is bebizonyosodott, hogy a koreai fiatalok, igyekeznének túllépni a történelmi sérelmeken, és élvezni egymás országának adottságait, kultúráját, szokásait. A japán és koreai turisták száma a két országban körülbelül egyformán (2,5 millió fő/év) alakul.

Akihabara: a műszaki negyed és kapszulahotel

A figyelem középpontjába került világhírű Akihabara műszaki negyedben megugrott a látogatók száma. Vásárlás helyett, inkább a japán popkultúra részeként emlegetett mangafigurák és -rajzok, számítógépes játékok, játékgépek iránt érdeklődnek. A negyedben közel 300 műszaki áruház található, melyek nagy része a háború után szinte csak rádiókat és hozzávaló alkatrészeket árult. Az elmúlt években a háztartási gépek szerepét átvették a számítógépek, házimozi-rendszerek, videojátékok. Számtalan rendezvény termékbemutató, prezentáció és vámmentes övezet várja az érdeklődőket, akik így testközelből tesztelhetik kedvenc márkáikat és a japán technológia legújabb fejlesztéseit.

Az Akihabara metrómegállótól néhány percre az Akihabara Taito-ku utca 6. szám alatt kipróbálhatjuk a jellegzetes japán kapszulahotelt is, ami olcsóbb, praktikusabb és jobban felszerelt, mint egy átlagos szálloda. A Capsule Inn Akihabara külön női és férfi emelet is található azoknak az egyéni utazóknak, akik magányosan érkeznek a szigetországba, és nem szándékoznak sem ismerkedni, sem társalkodni másokkal.

A Capsule Inn "szobáiban" internet kapcsolat, televízió és rádió is található, éjjel-nappal nyitva tart, a szobák fix árasak, kijelentkezés után is a csomagmegőrzőben hagyhatjuk a bőröndjeinket, és a tágas étkezőben meleg étel, és 100 yenért forró kávé várja a turistákat. Érdekes, hogy míg egy hagyományos szállodában 8-12 ezer jen egy éjszaka addig a Capsule Inn-ben 4000 jenért már foglalhatunk.

Akit mégis inkább a cseresznyevirágzás és a hozzá kapcsolódó ünnepségek érdekelnek jobban azoknak az előrejelzések szerint március 22-25-e között érdemes Tokióba érkezni. Néhány napos késéssel (március 24-27. között) Oszakában még megcsodálhatjuk a fákat.

Szabó Kata

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!