A Wizz Air bővíti Budapestről a célállomásait, továbbá egyes, meglévő útvonalain sűríti járatait és a ferihegyi bázisára hoz további egy repülőgépet. A Budapest Airport kibővíti a 2007-ben bevezetett kedvezményeket, hogy ezzel ösztönözze a légitársaságokat a repülőtér használatára.
A jövő tavasszal érkező gép már a harmadik Wizz Air repülőgép lesz Budapesten. Ezáltal a légitársaság sűríti már meglévő járatait és tovább bővíti útvonalhálózatát. 2009. április 1-től a Wizz Air utasai Madridba és Nápolyba is eljuthatnak, valamint újra nyílnak a Budapest-Barcelona és Budapest-Oslo Torp útvonalak is. Az idei évhez képest 2009-ben 30 százalékkal növekszik a Wizz Air kapacitása.
A budapesti bázisról a Wizz Air 19 repülőgépéből jelenleg két Airbus 320-as repülőgép üzemel. Jövő áprilisban - a tervezett 2009 végi szállítás helyett - megérkezik Ferihegyre a harmadik Airbus 320-as repülőgép. Jövőre a Wizz Air a magyarországi forgalomban 30 százalékos növekedéssel, 1,06 millió utassal számol, idén pedig 820 ezret vár. A cég megalakulása, 2004 óta évi 40 százalékkal nőtt az utasforgalom. Jelenleg a Wizz Air 200 főt alkalmaz Magyarországon. Az új repülőgép üzembe állításával 50 új munkahelyet hoznak létre.
Kedvezmény az új járatoknak
A sajtótájékoztatón Váradi József elmondta, hogy néhány a repülőtéri költségeket érintő kérdésben sikerült megállapodni a Budapest Airport Zrt.-vel. Elérték például, hogy a jövőben repülőgéphez ne buszok vigyék az utasokat, ami korábban jelentős költségekkel járt. A Wizz Air vezérigazgatója nem kívánta elárulni, hogy összességében mekkora költségmegtakarítást érnek el, csak annyit mondott, hogy az arány kétszámjegyű lesz. A Wizz Air "beköltözik" Ferihegyre, mert 130 négyzetméter területet bérel a Budapest Airporttól a személyzet részére.
A Budapest Airport is nyitni szeretne a légitársaságok felé és kibővíti a 2007-ben bevezetett kedvezményeket, hogy ezzel ösztönözze a légitársaságokat a repülőtér használatára. A három évre szóló engedményeket öt évre terjesztik ki. Az új járatok esetében a légitársaságok az első évben mentesülnek a leszállási díjtól, a második évben 75 százalék, a harmadik évben 50 százalék a kedvezmény mértéke. Új elem, hogy a negyedik évben 25, az ötödikben pedig 10 százalékkal olcsóbbak a leszállási díjak.
A hosszú távú járatok esetében az első és a második évben nem kell leszállási díjat fizetni, bár eredetileg a második évben csak 75 százalék volt a kedvezmény mértéke. A harmadik évben 75 százalék, a negyedik és ötödik évben 50, illetve 25 százalék a kedvezmény aránya. A Budapest Airport most kedvezményt vezet be a járatok sűrítésére is. A leszállási díjból három éven keresztül a légitársaságok 50-50-25 százalék kedvezményt kapnak.
Váradi József elmondta, hogy a Wizz Air pénzügyi helyzete stabil, ezt jelzi a flotta bővítésének gyorsítása is. A megrendelt 12 darab új Airbus 320-as beszerzése 2010 közepéig már pénzügyileg rendezett. A légitársaság arra számít, hogy a drágább jeggyel üzemelő légitársaságok utasai a diszkont légitársaságokhoz pártolnak. Ezek közül viszont csak az erősebbek maradnak meg: a régióban várhatóan a Wizz Air mellett a Ryanair. A Wizz Air vezérigazgatója hozzátette: a foglalások most is növekedést mutatnak.
A Budapest Airport vezérigazgató-helyettese, Dimitrios Gatsonis a pénzügyi válság hatásaival kapcsolatban elmondta, hogy a privatizációs vételár kifizetésére felvett hitelek mögött erős bankkonzorcium áll, így annak finanszírozásával nincs probléma. Ugyanakkor a repülőtér üzemeltetésnek jó a készpénztermelő képessége, ezért a gazdálkodás stabil.