Mercedes-legendák Anglia első versenypályáján

Vágólapra másolva!
Tizenkét évet kellett várni, hogy - némi szerencsével - Lewis Hamilton személyében ismét brit pilóta diadalmaskodjon az autóversenyzés csúcsának számító Forma 1-es sorozatban. Nagy-Britanniában, Surrey-ben van egy versenypálya, amely az első, kifejezetten versenyzési céllal épült ilyen létesítmény, itt rendezték az első brit nagydíjat és nem mellékesen az itt kialakított múzeum az egyik legnépszerűbb ingyenes látványosság a szigetországban.  
Vágólapra másolva!

Az 1907-ben Brooklands-ben megnyitott, 4,42 kilométer hosszú és 30,48 méter széles aszfaltcsíkot az akkori sajtó egyszerűen csak a motorsport Ascot-jának nevezte a híres lóversenypálya után. Az első versenyre akkoriban hihetetlen méretű tömeg, több tízezer szurkoló látogatott el, s a 30 mérföldes távot közel 130 kilométeres átlagsebességgel Jack Hutton teljesítette a leggyorsabban, aki saját tulajdonában lévő Mercedesét vezette és nyerte el az első helyezésért járó Montagu kupát.

Forrás: [origo]
Brooklands a felújítás előtt

Néhány dicsőséges évtized után azonban a legendás versenypálya kegyvesztett lett, s átadta helyét a következő évek sztárjainak, a nem kevésbé legendás Brands Hatch-nek, vagy Silverstone-nak. A pálya minősége is romlani kezdett és a második világháború bombatámadásai után már nem újították fel teljesen az aszfaltot - írja a The Guardian.

Mostanában azonban, köszönhetően a több tízmillió fontos fejlesztéseknek újra régi fényében pompázik a ring és mára az egyik legnagyobb turisztikai attrakcióvá vált Dél-kelet Angliában. A VisitBritain által közzétett októberi adatok szerint a versenypálya területén működő autómúzeum, a Mercedes Benz World az elmúlt évben megnégyszerezte látogatóinak számát (2006-ban "csak" 59 ezren látogattak el ide, míg tavaly közel 240 ezer vendéget regisztráltak), s ezzel a forgalmát legdinamikusabban növelő ingyenes múzeum címmel büszkélkedhet Nagy-Britanniában. Nem mellékesen itt található a Mercedes legnagyobb angliai autószalonja is.

Forrás: [origo]
Brands Hatch

A múzeum igazgatója szerint ez egy folyamatos autó-kiállítás, ahol nemcsak a régmúlt legendás autóit tekinthetik meg az érdeklődők, hanem ki is próbálhatják a gyár összes modelljét akár a versenypályán, akár terepen, akár a tanpályán.

Azok is el tudnak tölteni itt egy kellemes napot, akik nem az autók megszállottai: van itt étterem, mozi, ajándékbolt és maga a múzeum is. A komplexum másik célja, hogy magát a Mercedes márkát népszerűsítse és eloszlassa azokat a tévhiteket, hogy ezek a modellek elérhetetlenek az átlagember számára. Persze itt korántsem az eladási számok növeléséről szól a dolog, nincs agresszív reklámkampány, levakarhatatlan autókereskedő. Utóbbiaknak például szigorúan tilos a múzeumban, a versenypályán "zaklatni" a vendégeket, akik 35, vagy 150 font ellenében épp azt próbálgatják, milyen érzés vezetni egy 125 ezer fontos autócsodát. Amit aztán akár meg is vehet az érdeklődő, ha éppen úgy tartja kedve.

Forrás: [origo]
Silverstone

Manapság persze inkább azok a vendégek a gyakoribbak, akik gyerekekkel érkeznek és a kicsik szabadon mászkálhatnak ki-be a kiállított autókba. Ez legalább ingyen van. Ahogy az autómúzeum is, ahol egyébként megtekinthetők olyan különleges modellek, mint az 1886-ban Karl Benz által építette első autó, amelynek "szerves részét képezi egy hajtómű". A kocsi a motoron kívül három nagyméretű kerékből, egy fém vázból és fából készült ülésekből áll.

Forrás: [origo]

A közelben látható az 1954-es 300 SL Gullwing, amely a korában a világ leggyorsabb, sorozatgyártásban is készülő autója volt a maga közel 260 km/h-s végsebességével. A vörös bőrülésekhez hasonló színű bőr utazóbőrönd is járt.

Forrás: AFP

A múzeum felső szintjén egy, a Le Mans-i versenyeken használt versenyautót és egy McLaren Mercedes Forma 1-es autót is kiállítottak, sőt az ajándékboltban még Lewis Hamilton versenyoverallja is kapható, akár gyerek méretben is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!