A felmérést egy 18 hónapig tartó vizsgálat előzte meg, amelynek célja az volt, hogy megszüntessék a légitársaságok honlapjain szereplő megtévesztő tájékoztatásokat, vagy reklámokat. A 2007 szeptemberében, 15 uniós tagállam, illetve Norvégia részvételével kezdődött vizsgálat során összesen 137 európai légitársaság honlapját vizsgálták meg, s közülük 115 esetében kellett korrekciókat javasolni - olvasható az Európai Bizottság által kiadott közleményben.
Idén márciusban névtelen próbavásárlásokkal tovább folytatódott a vizsgálat 67 nagy légifuvarozó honlapján, s ezek közül 52 cégnél mindent rendben találtak, vagy azonnali ígéretet kaptak arra nézve, hogy a orvosolják a honlapokon található hibákat.
A légitársaság oldalait 14 szempont alapján minősítették, ezeket előre egyeztették a légitársaságokkal. Az eredmények alapján az Európai Bizottság egy olyan átfogó iparági megállapodást szeretne tető alá hozni, amely minden európai légitársaság számára kötelező érvényű lenne és a cégeknek ezen irányelvek szerint kellene üzemeltetniük honlapjaikat.
A vizsgálat során minden feltételnek megfelelt például a Finnair, a Virgin Atlantic, vagy a román nemzeti légitársaság, a Tarom is. Hiányosságokat találtak több nagy légitársaságnál (Austrian Airlines, Lufthansa, easyJet), vagy például a Malévnál és a vezető hazai fapadosnál, a Wizz Airnél is. Az EB szerint a két cég honlapján az utasokat megtévesztő információk szerepeltek. A legtöbb cég - köztük a két magyar is - ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy orvosolják ezeket az apróbb hibákat, hogy elkerüljék a későbbi eljárásokat.