Ha a hatóságok is jóváhagyják, az amerikai Allegiant Air légitársaság utasai azt az árat fizetik majd csak ki repülőjegyükért, amit az indulás pillanatában ér a jegy, attól függetlenül, hogy a helyüket mondjuk hónapokkal az indulás előtt foglalták le.
Az elgondolás annyi, hogy az utasok két lehetőség közül választhatnak: megvásárolják a repülőjegyet egy fix rögzített áron, vagy pedig egy csökkentett, de változó árú jegyet váltanak. Ez utóbbi verziónál a jegy végső árát csak az indulás napján kell kiállítani, de adott esetben az olajárak változása miatt a végső ár drágább vagy olcsóbb is lehet a rögzített árú jegynél. Az utasok így kockáztatnak, de kis szerencsével az indulás előtt visszakapnak egy kis pénzt.
A legtöbb légitársaság különböző szerződések alapján hónapokra előre rögzített üzemanyagárakkal kalkulál annak érdekében, hogy az olajár ingadozásait kivédjék. Ezzel természetesen a légitársaságok is kockáztatnak: ha túl sok üzemanyagot vásárolnak és raktároznak el, és közben az olaj ára esik, jelentős veszteségeket szenvedhetnek el. Az Allegiant Air ezt a kockázatot most az utasokra hárítja, de úgy, hogy akár ők is jól járhatnak.
Az új árképzést még véleményeznie kell az amerikai közlekedési minisztériumnak, de a légitársaság levélben ajánlotta a megoldást több más cégnek is. A szakértők szerint aligha valószínű, hogy a nagyobb légitársaságok ezt a megoldást választanák, nekik megvan a taktikájuk a spórolásra. A kisebb cégeknél viszont működhet ez a modell.
A repülőbenzin ára az elmúlt évben 50 százalékkal emelkedett. Az Allegiant Air 2010-ben 243,7 millió dollárt költött üzemanyagra, ez tette ki a cég költségvetésének legnagyobb részét - 44 százalékát -, mert repülőgépei idősek, nagyfogyasztásúak. Az Allegiant elsősorban kisebb repülőgépekkel szállítja utasait amerikai nyaralóhelyekre, például Las Vegasba vagy Floridába.