A Friedrichshafenben megrendezett Aero 2011 repülőgépvásár vendégei és a szakemberek is egy parányi, furcsa alakú, robogószerű jármű standjánál gyülekeztek. A finn repülőgéptervező mérnök, Aki Soukas munkája a formája, környezetbarát hajtóműve és súlya mellett az árával próbál betörni az ultrakönnyű repülőgépek piacára.
A FlyNano nagyjából egy nagyobb motorkerékpár árába, kialakítástól függően 26-27 ezer euróba kerül majd, ami a többi ultrakönnyű repülőgéphez képest kifejezetten olcsónak számít. A repülőgépet a tervek szerint nyártól lehet majd kapni, és éppen az ára miatt számít arra a gyártó és a tervező, hogy a tehetősebb fiatalok nagy számban vásárolják majd.
Ezt segíti elő a repülőgép kialakítása is. A FlyNano ugyanis kizárólag vízről száll fel és oda száll le, így a gép kicsit a jetskire is hasonlít. Abból a megfontolásból alakították ki így, hogy ne kelljen repülőteret használni, és pilótaengedély nélkül is lehessen vezetni. A gép mindössze 70 kilogrammot nyom, és a tervezők áthágtak néhány olyan szabályt is, amelyet az engedéllyel vezethető gépeknél kötelezően be kell tartani.
A gond csak az, hogy Európa legtöbb országában kötelező pilótaengedéllyel rendelkeznie annak, aki repülő szerkezetet vezet függetlenül annak súlyától. Az európai légügyi biztonsági szervezet (EASA) előírásai szerint a FlyNano nem minősül repülőgépnek épp a kis súlya miatt, ezért minden országnak külön kell döntenie arról, hogy szükség van-e pilótaengedélyre a használatához.
A repülőgép nemcsak kialakításában, de a felhasznált anyagok tekintetében is forradalmi. A teste szénszálas kompozitanyagokból készül, és 5 méteres szárnyfesztávolságával 200 kilogrammnyi súlyt is képes a levegőbe emelni. Az egyhajtóműves gép - a propeller a pilóta felett kapott helyet - 70-140 kilométer/órás sebességgel képes haladni. A gépet kétféle benzinmotoros verzióban árulják, és készül környezetbarát elektromos motorral hajtott verzió is.