Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta: a magyar lakosság főszezoni utazási terveiről készült kutatás szerint folyamatosan nő a belföldi utazások szerepe, az idén az utazni készülők 71,2 százaléka tervez belföldi utazást, ezen belül 59,1 százalék csak azt. Az április végi felmérés során megkérdezett háztartások kevesebb, mint 5%-a nem döntött még arról, hogy tesznek-e a főszezonban utazást.
A belföldi utazások ösztönzésében fontos szerepe van a SZÉP-kártyának. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára arról tájékoztatott, hogy a január-április közötti 13,1 milliárd forintos belföldi szállásdíj-bevételből 2,9 milliárd forint (22 százalék) SZÉP-kártyás költés volt, és emlékeztetett arra, hogy július 1-jétől bővül a kártyák felhasználási köre.
A nyári szezoni utazások legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton a belföldön tervezett utazások egyharmadával, a második helyen az Észak-Magyarország régió áll. Horvátország csak a harmadik helyet foglalhatta el az idei főszezoni úti célok között. A külföldi utazások közül a legnépszerűbb úti célok Horvátország mellett Románia és Olaszország.
A nyári belföldi utazások legnagyobb részét (46,2%-át) júliusra és augusztusra tervezik. A májusban, júniusban és szeptemberben tervezett belföldi utazások aránya kissé nőtt. A belföldi utazások átlagos hossza a tervek szerint 4,83 éjszaka lesz, kétharmadában fizetős szálláshelyet terveznek igénybe venni. A 2013-as főszezonban a belföldi utazást tervező háztartások átlagosan mintegy 87 ezer forintot szánnak belföldi utazásra.
Nem marad ki a Balaton a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as kommunikációs kampányából sem, de nem kizárólag a strandolást szeretné népszerűsíteni a társaság. A kampány nyári szakaszának kreatív anyaga július végéig látható országszerte közterületi és járműreklámokon, napi-, heti- és havilapokban, valamint internetes felületeken. A tavaszi időszak "ébredés" hívószava után a nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé lesz. A nyári "zsongás" felidézésével több, egész évben átélhető élménnyel igyekeznek összekapcsolni a vízparti turizmust. A kampány a balatoni régió mellett a fővárost, valamint a Velencei-tavat és környékét is népszerűsíti.
Az új megcélzott piaci szegmens a fiatal korosztály, így hangsúlyt kapnak a nagy hazai nyári fesztiválok, de kiegészítő elemekként megjelennek a fiatal családokat megszólító, a gyermekek számára is élményt nyújtó rendezvények is. A "Nem csak vízpart!" szlogennel a vízpart fogalmát újraértelmezve a napsütés, szabadság, strand mellé társítják a többi évszakban is utazásra csábító lehetőségeket: a wellness-fürdőzést, túrázást, a koncerteket, kiállításokat, valamint a kulináris élvezeteket.
Az úti cél kiválasztásához a megújult Itthon.hu oldal nyújt segítséget, ahol a régiók kedvezményes turisztikai ajánlatai között böngészhetnek az érdeklődők. Fiatalokról lévén szó, természetesen játék és Facebook-aktivitás is kapcsolódik a kampányhoz: ezen az oldalon a három régió valamelyikéhez kapcsolódó képeket lehet kirakni. A játékos úgy juthat a kirakó egyes darabjaihoz, ha helyesen válaszol a régióval kapcsolatban feltett kérdésekre. A játékot időmérő figyeli, a legjobb időt elért játékosok között nyereményeket sorsolnak ki.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet a kampánnyal a SZÉP-kártya szálláshelyi felhasználását is erősíteni kívánja. Az MT Zrt. a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével együtt egész éves SZÉP-kártya-kommunikációt is folytat a belföldi kampányaihoz kapcsolódva. Az MT Zrt. felmérése szerint a kártya eddigi bevezetése sikeres volt: a megkérdezettek 84,3%-a hallott már a béren kívüli juttatás e formájáról, a tavaly mértnél 12,9 százalékponttal többen.