A Best Reisen külföldön nyaraló utasait megilleti az ingyenes hazautazás joga, azoknak pedig, akik befizették nyaralásukat az utazási irodánál, de végül nem tudtak elutazni, visszajárhat a teljes befizetett részvételi díj - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
A FEOSZ azt javasolja a fogyasztóknak, hogy kárigényüket mind az utazási irodánál, mind pedig annak biztosítójánál jelentsék be igazolható módon, írásban.
A Best Reisen Utazási Iroda Kft. pénteken jelentette be, hogy felfüggeszti utazásszervezői tevékenységét. A cég a QBE Magyarországi Fióktelepénél rendelkezik vagyoni biztosíték biztosítással, a biztosító gondoskodik az utazási iroda kinnrekedt utasainak hazaszállításáról, illetve szükség esetén a szállásdíjak kiegyenlítéséről is - közölte a biztosító még pénteken. A QBE tudomása szerint 700-800 főre tehető a külföldön rekedt utasok száma, főként Törökországban, Egyiptomban és Spanyolországban.
A FEOSZ szombati közleményében úgy véli, a vállalkozás megfelelően tájékoztatta károsultjait jogaikról, de megjegyzi: kérdéses, hogy a Best Reisen miért fogadott el a fogyasztóktól befizetést a tevékenység beszüntetése előtt még pár nappal is.