Lassabban repül a Ryanair
![Ryanair légitársaság, fapados, repülőgép, Boeing 737-800 típusú repülőgépe a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.](https://cdn.origo.hu/2023/12/zfFFwugl3g_o-dHBICm2WiLHrFqf56erG8hP3pk71XQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2QwM2E3ZTJiZWRhYjQ2NzE4YmQ2NzRjNjQ1NmJlZDNl.webp)
A napokban a nyeresége csökkenéséről számolt be a Ryanair, aminek oka részben a magas üzemanyagköltség volt. Ennek lefaragására a társaság arra kéri pilótáit, hogy csökkentsék a sebességet, amivel a repülési idő óránként két perccel hosszabb lesz.
Howard Miller, a cég pénzügyi igazgatója a Financial Timesnak azzal indokolta a lépést, hogy az alacsonyabb sebesség kevesebb fogyasztást eredményez. Mivel a légitársaságoknak a kerozin jelenti a legnagyobb költségtételt, a dráguló üzemanyag az ágazatot jóval nagyobb mértékben érinti.
Nem ez az első alkalom, hogy a Ryanair megpróbál spórolni a kerozinköltségen. Ennek egyik módja, hogy csökkentse a repülési súlyt. Tavaly például leredukálta a fedélzeti magazinjának méretét, amivel egyrészt mérséklete a gép fogyasztását, másrészt a nyomatatási költségeken is 400 ezer fontot takarított meg.
A cég egyik szóvivője még azt is elárulta a Telegraphnak, hogy megkérték munkatársaikat, vigyázzanak a vonalaikra: a társaság számára hasznos súlycsökkentésen felül így bekerülhetnek a Ryanair naptárába is. „Gondolkoztunk az ülések kartámláinak eltávolításán is, de letettünk róla" – tette hozzá.
Amit viszont megvalósítottak, hogy kevesebb jeget visznek fel a fedélzetre, és mérsékelték a felszolgálókocsik és ülések súlyát. A közelmúltban a spanyol hatóságok amiatt is kritizálták az ír céget, hogy a pilóták csak a törvényben előírt minimális mennyiségű üzemanyaggal szállnak fel, ami miatt többször is kényszerleszállásra kényszerültek.