Cso Hjun Ah, aki a vállalat fedélzeti szolgáltatásokért felelős alelnöke volt, december 5-én fordíttatta vissza a kifutópályáról a New Yorkból Szöulba tartó járatot, mert nem volt megelégedve a makadámdió felszolgálásának módjával, és a repülőgép azonnali elhagyására szólította fel az utaskísérők főnökét. A repülőgép visszafordítása a kapuhoz 11 perc késést okozott a több mint 250 utasnak.
Négy nappal a botrány kitörése után Cso Hjun Ah kénytelen volt lemondani alelnöki tisztéről, december 30-án pedig előzetes letartóztatásba került. Az ügyészség a repülésbiztonsági előírások megszegésén túl négy pontban emelt vádat ellene: repülőgép útvonalának megváltoztatása, megfélemlítés, üzleti tevékenység veszélyeztetése és hatósági vizsgálat akadályozása.
Cso a tárgyalás során ártatlanságát hangoztatta, azzal érvelve, hogy a kifutópálya nem képezi részét a törvényben megfogalmazott légi útvonalnak. Hat bocsánatkérő levelet is eljuttatott őrizetbe vétele után, majd a tárgyalás során az illetékeseknek, hogy elkerülje a börtönbüntetést, ám bűnösnek találtak a repülésbiztonság veszélyeztetésében, a személyzet megfélemlítésében és a repülőgép útvonalának megváltoztatásában. Az ügyészség három év börtönbüntetést kért.
"Megkérdőjeleződik az, hogy Cso valóban érez-e bűntudatot" – hangsúlyozta a bíró az ítélethirdetéskor.
Ugyanezen a tárgyaláson nyolc hónap börtönbüntetésre ítélték a dél-koreai légitársaságik egy igazgatóját is, aki az incidens vállalati vizsgálatakor készített első jelentést megsemmisítette, hogy ne derüljenek ki a törvénysértések.
Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték a dél-koreai közlekedési tárca egyik illetékesét, aki az ügy kormányvizsgálatának részleteit kiszivárogtatta a Korean Air most elítélt igazgatójának.
A decemberi incidens óriási botrányt kavart az ázsiai országban, és a dél-koreai lapok vezércikkeikben azzal vádolták Cso alelnököt, a nemzeti légitársaság elnökének lányát, hogy magatartásával nevetségessé tette Dél-Koreát a világ szemében.