A csütörtöki ünnepélyes járatindítón megerősítették, hogy az Airbus A 330-200 típusú gépek heti négy lakalommal indulnak, és útban Budapestre megállnak Fehéroroszország fővárosában, Minszkben másfél órára. A gépek 19.40-kor érkeznek Budapestre, és 21.10-kor indulnak vissza Kínába hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap. Visszafelé már csak Pekingben szállnak le.
Mennyibe kerül?
Az Air China honlapján egyelőre nem lehet kiválasztani Magyarországot a belépéskor. Így jobb híján az Egyesült Királyságra kattintottunk tartózkodási helyül, hogy megnézzük a nyitóárakat. A legjobb verziót oda-vissza 393,2 fontért (164 ezer forint) találtuk, ami olcsónak semmiképp nem nevezhető (a Qatar Airways vagy az Air France például egyaránt 149 900 forintért kínálja jelenleg Pekinget átszállással). A közvetlen járat elvileg előnyt jelenthet, de a másfél órás minszki várakozás visszafelé sokat ront az élményen.A látványos külsőségekkel megrendezett pekingi rendezvényen Szilas Cecília magyar nagykövet elmondta, hogy az üzleti és turizmus céljából Kínából Magyarországra látogatók száma csak tavaly 19 százalékkal emelkedett, és ez a szám a következő öt évben a szakértők óvatos becslése szerint is megduplázódhat. Magyarország az új légi járat nyújtotta közlekedési előnyök révén nemcsak a turizmus, de az üzleti kapcsolatok bővülésére is számít.
A misszióvezető emlékezetett arra, hogy tavaly májusban Budapesten megkezdte működését a Kína-Kelet-Közép-Európa Turisztikai Regionális Központ, amelynek a Kínai Turisztikai Hivatal és a régió 16 országának nemzeti idegenforgalmi szervezetei közötti kapcsolatok fejlesztése a feladata. Szilas Cecília megjegyezte, hogy Magyarországon található a kelet-közép-európai térség legnépesebb kínai kolóniája. A Peking és Budapest közötti új közvetlen légi összeköttetésről szóló megállapodást Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be március közepén.