Az Air Berlin Airbus A320-200-as típusú gépe a Kanári-szigetekről, Las Palmas repülőteréről tartott a svájci Zürichbe a fedélzetén 103 utassal. A repülő 38 ezer láb (11 582 méter) magasságban repült Lanzarote szigetétől északkeletre, amikor a pilóta jobbra fordult a marokkói Casablanca felé, és gyors ütemben 15 ezer lábra (4562 méter) ereszkedett.
Ezek után a gép ismét észak felé fordult, és 55 perccel később rendben leszállt a Portugália déli partján fekvő város, Faro repülőterén. Az Air Berlin azt jelentette, hogy a kényszerleszállásra azért volt szükség, mert a pilótafülke ablakán egy repedés kezdett el kifejlődni.
Az Air Berlin gépének manővere nagy izgalmat okozott a repülési médiában, amely híreit egy radarhonlap adataira alapozza. A repülő pozíciójáról ugyanis tíz percig nem kaptak adatot, mert
az ereszkedés közben kikerült a hatósugárból.
A repülési hírek közlésével foglalkozó Aviation Heraldhoz is telefonhívások érkeztek, amelyek a Germanwings-katasztrófa lehetséges megismétlődésére figyelmeztettek. Szerencsére ezek a félelmek nem bizonyultak megalapozottnak.
A Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó járata március végén zuhant le a francia Alpok lábánál a fedélzetén 144 utassal és 6 fős személyzettel. A gépet a másodpilóta, Andreas Lubitz szándékosan vezette a szikláknak.