A kényszerleszállás mellett általában akkor döntenek a pilóták, ha valamilyen technikai, orvosi vagy biztonsági problémát azonnal el kell hárítani. Az EasyJet Manchesterből a görögországi Szantorini szigetére tartó járatán azonban másképp alakultak az események.
Az Airbus A320-200-as gép 33 000 láb (10 058 méter) magasan repült Berlintől 370 kilométerre nyugatra, amikor a személyzet hidraulikus problémát jelentett. A légirányítás úgy értette, hogy a gépen csak egy hidraulikus rendszer működött.
A pilóták engedélyt kértek a leszállásra Berlin Schönefeld repülőterén, és megkezdték az ereszkedést.
Ezután azonban a személyzet 20 000 láb (6096 méter) magasságban megszakította az ereszkedést, és azt kérte, hogy folytathassa az útját Róma Fiumicino repülőterére. A gép visszaemelkedett 33 000, majd 35 ezer láb (10 668 méter) magasságba, és két órával a berlini leszállás megszakítása után sikeresen földet ért Rómában.
Az utasokért egy másik Airbus A320-200-as gép érkezett, amely 3 óra 45 perc késéssel szállította el őket Szantorinire. A meghibásodott repülő négy órán keresztül vesztegelt a földön, majd ismét szolgálatba állt.
Az Airbus A320-as gépeken három hidraulikus rendszer van (zöld, sárga és kék), amelyek mindegyike egy részterületért felelős. A zöld és a sárga rendszert a két hajtómű által hajtott hidraulikus pumpák tartják nyomás alatt. Ha a kettő közötti nyomáskülönbség meghalad egy szintet, azt egy úgynevezett hidraulikus energiaátviteli egység (PTU) érzékeli, és kiegyenlíti (ez adja a fedélzeten is hallható nyöszörgő hangot, amikor indításkor vagy guruláskor még csak az egyik hajtómű működik).
Az Aviation Herald egyik kommentelőjének találgatása szerint, amikor az EasyJet gépén az egyik hidraulikus rendszer leállt, a pilóták nem tudták elég gyorsan lekapcsolni a PTU-t, ezért a második hidraulikus rendszer túlmelegedett. Miután lehűlt, a rendszer visszaállt, és ekkor dönthettek úgy, hogy a karbantartási bázis felé veszik az irányt.