Amióta 2003-ban kivonták a forgalomból a Concorde típusú repülőgépeket – amelyek három és fél óra alatt tették meg az utat Londonból New Yorkba -, alaposan lelassult a polgári légi közlekedés. Jelenleg 7-8 órába telik megtenni ezt a távot, ám ez akár egy órára is lerövidülhet az Airbus legújabb gépével, amelyet most szabadalmaztatott az Egyesült Államokban.
A deltaszárnyakkal és behúzható hajtóművekkel felszerelt gép a hangsebesség 4,5-szeresére lenne képes – írja a Flight Club. A repülőt háromféle hajtómű hajtaná: a vízszintes felszálláskor két sugárhajtómű, majd a függőleges szakaszban egy rakétamotor, végül az utazómagasságban két torlósugár-hajtómű.
Ez a megoldás a hangsebesség átlépésekor jelentkező hangrobbanás hatását is csökkentené,
amely a Concorde-oknál gondot jelentett.
A repülő lényegesen kisebb lenne, mint a Concorde, míg utóbbi 100 utast volt képes szállítani, ez csak húszat. A szabadalmi leírás szerint az utasok és a személyzet a nagyobb kényelem miatt speciális székekben ülnének.
Kérdés, hogy az Airbus terve mikor valósulna meg, ha egyáltalán megépítik valaha ezt a repülőgépet.
A Concorde példája azt mutatta, hogy a gyorsaság nem minden,
hiszen a 2000-es párizsi baleset után – amelyben 100 utas, a 9 fős személyzet és további négy ember vesztette életét – nem tudott üzletileg talpra állni a géptípus. Az Airbusnak az jelenthet nagyobb esélyt, ha az új gépet katonai célokra is használnák.