Castellón egy tartomány Spanyolországban, Valencia autonóm közösségben. A tartomány arról vált ismertté, hogy 2011-ben egy 150 millió euróba (47 milliárd forint) kerülő repülőteret adtak át ott, amely mindössze egyórányi autóútra van a közeli Valencia repülőterétől.
A légikikötő első négy évében egyetlen utast sem fogadott,
így a közpénzek pazarlásának szimbólumává vált.
A projekt a kezdetektől el volt átkozva. Sokáig engedélyt sem kapott, mert a kifutópálya (szaknyelven futópálya) túl keskeny volt, és meg kellett szélesíteni. A reklámozására 30 millió eurót költöttek, mégsem keltette fel a légitársaságok érdeklődését.
Az ötletgazda, Carlos Fabra, a spanyol Néppárt helyi elnöke börtönben ül adócsalás miatt.
Az átok 2015 márciusában látszott megtörni, amikor a Ryanair bejelentette, hogy járatot indít oda London Stanstedről. Az első gép szeptemberben érkezett meg a kísértetreptérre. Az El Confidencial című spanyol lap azonban úgy értesült, hogy az ír fapados ezt jelentős támogatásért cserébe tette csak.
A lap szerint a repülőteret üzemeltető kanadai SNC-Lavin cég évi 600 ezer eurót (188 millió forint) fizet azért, hogy a Ryanair heti három járatot tartson fenn London Stanstedre, és heti kettőt Bristolba, utóbbit csak április és október között. A légitársaság azt vállalta, hogy évi 60 ezer ülőhelyet biztosít járatain, ami azt jelenti, hogy minden egyes helyet 10 euróval támogatott a reptér.
A lap szerint a támogatást úgy álcázták, mintha azt turisztikai promóciós szolgáltatásért fizetnék. Ennek alapján
a Ryanair vállalta, hogy Castellón repülőterét népszerűsíti a weboldalán.
Az összeg azonban valójában bújtatott támogatás a lap szerint.
A szerződésről egyik fél sem akart nyilatkozni a lapnak, mondván, az magánjellegű. Mindössze annyit árultak el, hogy az ágazatban megszokott megállapodásról van szó. A Ryanair annyit azért hozzátett, hogy
néhány esetben valóban kérnek pénzt azért, hogy egy célpontot a webfelületükön hirdessenek.
A The Local című lap kérdésére válaszolva ugyanakkor már tagadta a légitársaság, hogy bármilyen támogatást kapna a repülőtértől, de a szerződést továbbra sem akarta kommentálni.
Az El Confidencial a Ryanair bújtatott támogatásán kívül arról is beszámolt, hogy az üzemeltetésre vonatkozó koncessziót tavaly megszerző SNC-Lavalinnak 2034-ig semmit nem kell fizetnie a valenciai kormányzatnak a repülőtér üzemeltetéséért,
az első tíz évben pedig akár 25 millió eurós közpénzhez is hozzájuthat.
Fizetnie csak akkor kell a kormányzatnak, ha a repülőtér utasforgalma eléri az évi 1,2 milliót, erre azonban egyelőre kevés esély látszik.