Turcat hétfő este a dél-franciaországi Aix-en-Provence-ban lévő házában hunyt el - közölte kedden a család. A Concorde első prototípusát, a 001-et először 1969. március 2-án vezette Turcat, majd október elsején először lépte át a géppel a hangsebességet.
A távolsági közlekedésben 1976 és 2003 között alkalmazták a Concorde gépeket, amelyek
három óra alatt jutottak el New Yorkba Párizsból vagy Londonból.
Turcat a szuperszonikus gépek elkötelezett híve és védelmezője volt még a 2000-ben bekövetkezett súlyos Concorde-katasztrófa után is. Az Air France gépe röviddel indulása után zuhant le a Párizs közelében lévő Roissynél, a balesetben 113-an vesztették életüket.
Az 1921. október 23-án Marseille-ben született Turcat pályafutása során több mint hatezer órát repült. Miután 1947-ben a francia légierő tisztjeként megkapta a pilótaengedélyét, az indokínai háborúba vezényelték. Az ötvenes években vezető tesztpilótaként dolgozott,
1964 és 1976 között a Sud Aviation számára végezte a Concorde tesztrepüléseit.
Charles de Gaulle elkötelezett híveként Turcat politikailag is aktív volt. 1971 és 1977 között Toulouse polgármester-helyettese volt, 1980-1981-ben európai parlamenti képviselőként tevékenykedett. Élete legmeghatározóbb élményeit mégis a Concorde-gépek adták, amelyekről több könyvben is mesélt.